2010-02-22 - 4 komentarai

10 dalykų, kurių galbūt nežinojote apie savo „e“ pirkėjus

Lietuvoje tikiuosi nėra nei vieno e. parduotuvės vadovo, kuris galvoja, kad vien dizainas ir vartotojiškumas (angl. usability) atneš parduotuvei pelną. Negalima pamiršti, jog be teisingos logistikos, kainodaros, buhalterijos, marketingo, atitinkamo parduotuvės asortimento bei informacijos apie jį, lojalumo skaitinimo ir kitų dalykų jokia, net labai graži ir patogi parduotuvė neatneš pelno. Tačiau, kaip bebūtų, dizaino ir vartotojiškumo negalima pamiršti, todėl šiame įraše aš pabandysiu apžvelgti, mano manymu, svarbius momentus, kurių galbūt nežinojote apie savo pirkėjus.

  1. Skaityti kompiuterio ekrane pirkėjams yra sunkiau. Vienas esminių vartotojiškumo principų - žodžiai kompiuterio ekrane atrodo kitaip nei popieriuje ir žmogui sunkiau skaityti ekrane. Prisiminkite šį principą. Mažas tekstas, nestandartinės spalvos ar pagražinimai galbūt ir atrodo gražiai, bet ilgalaikėje perspektyvoje gali pakenkti jūsų elektroniniam verslui.
    • Jie mėgsta didesnius tarpus tarp eilučių ir didesnius laukus. Yra įrodyta, kad žmogus greičiau skaito tekstus su mažesniais tarpeilutiniais tarpais, tačiau toks tekstas yra sunkiau suprantamas ir įsimenamas.
    • Jie mėgsta tamsų tekstą ant šviesaus fono. Šviesus tekstas ant tamsaus fono atkreipia dėmesį, bet daugumai žmonių taip skaityti nepatogu, nes jie yra įpratę prie standarto, paveldėto iš spausdintinio teksto.
    • Jie nemėgsta ilgų sakinių bei didelių pastraipų. Paprasta rinkodaros taisyklė - žinutė turi būti aiški ir trumpa. Kiti autoriai siūlo perskaityti My Life in Advertising and Scientific Advertising (Advertising Age Classics Library). Prisipažinsiu šios knygos dar neskaičiau, bet su taisyklę sutinku.
    • Jie mėgsta sąrašus ir lenteles. Kaip nebūtų keista, bet vartotojui paprasčiau orientuotis sąraše ar lentelėje nei tekste.
    • Jie mėgsta gražias didelias nuotraukas. Viskas suprantama, o kas jų nemėgsta?
  2. Jų akių judėjimo trajektorija sudaro F raidę (kartais E). Siūlau perskaityti nuostabų straipsnį Jakobo Nielseno (angl. Jakob Nielsen) straipsnį F-Shaped Pattern For Reading Web Content. Paprasta taisyklė - išdėstykite akių judėjimo trajektorijoje visus svarbiausius elementus, kad vartotojas juos rastų.
  3. Jie nenori prisijungti prie savo paskyros ar registruotis. Leiskite vartotojams tiesiog apsipirkti ir neverskite atlikti papildomų veiksmų.
  4. Jie neprisimena svetainės adreso ir net dažnai nežino jūsų pavadinimo. Netikite? Praktika rodo, kad bent 60-70 proc. neprisimena svetainės, kurioje matė prekę ar atliko pirkimą. Dėl šios priežasties adresas ir pavadinimas, o kartu ir dizainas turėtų būti lengvai įsimenamas, o pačiame puslapyje reikia leisti vartotojui įrašyti prekę arba išsaugoti prekės adresą į adresyną (angl. bookmarks). Be to, dažnai vartotojai ateina į e. parduotuvę iš paieškos svetainės, todėl net nepasirūpina sužinoti į kokį puslapį jis pateko.
  5. Jie naudoja slankjuostę (angl. scroll bar). Kažkada buvusi vartotojiškumo problema, dabar vartotojams nesukelia papildomų sunkumų. Aišku, negalima pamiršti, kad ilgus tekstus vis dėlto skaityti sunku.
  6. Jiems nesvarbios Ajax ar kitos interaktyvumo funkcijos. Pirkėjams ne tik yra nesvarbios interaktyvumo funkcijos, bet jie dažniausiai net šių funkcijų nepastebės. Jos įdomios tik programuotojams ar dizaineriams.
  7. Jie dažnai pasimeta. Vartotojai naršydami svetainėje dažnai pasimeta, todėl kūrėjai turėtų pasirūpinti kad kiekviename žingsnyje vartotojas turėtų aiškią kryptį. Be to, vartotojui taip pat svarbu žinoti kur jis randasi. Ir, aišku, nepamirškite apie informatyvesnius 404 klaidų puslapius.
  8. Jiems nesvarbu kiek jūs protingesni už jį. Kai bebūtų, pardavėjas turi nusileisti iki pirkėjo lygio ir paaiškinti bei išaiškinti prekės charakteristikas pirkėjui suprantama kalba.
  9. Jie mėgsta naujienas ir kitas informacines žinutes. Taip, tai tiesa. Pirkėjai mėgsta gauti naujienlaiškius, tik pasirūpinkite, kad jie netaptų spam'u.
  10. Jie naudoja senus kompiuterius su senom naršyklėm. Nors statistika pastoviai rodo, kad vis mažėja vartotojų proc. kurie naudojasi pvz. Internet Explorer 6, tačiau apie šiuos vartotojus jokiu būdu negalima pamiršti, jie vistiek sudaro didelį procentą pirkėjų.

Šį sąrašą būtų galima pildyti ir pildyti, bet šiandien apsiribosiu šiais pastebėjimais. Tikiuosi jie jums padės.

Published by: Igor in E. verslas, Subjektyvūs pastebėjimai

Comments

Mantas
2010-02-23 at 16:03

Su 6. punktu visiškai nesutinku. Ajax krepšelis geriausias to pavyzdys. Ar paspaudus dėti į krepšelį yra geriau kai atidaro naują puslapį su krepšelio turiniu, ar kai iškarto įdeda prekę ir šone matai galutinę kainą, tai vartotojo netrinko. Yra įrodymų :)

IE 6 jau seniai reikia užmiršti. Greit ir Firefox 2.5 nebeveiks populiariausiuose puslapiuose.

    Igor
    2010-02-24 at 00:54

    Sutinku, galbūt neteisingai suformulavau sakinį. Turėjau omenyje navarotus, kuriais dažnai prikišami e. komercijos puslapiai. Galva šiuo metu neveikia sugalvoti gerus pavyzdžius, bet, tarkim, pvz. drag’n’drop krepšelis ar nuotraukos padidinimo ir sumažinimo efektai, prekės peržiūra atskirame Ajax widget’e. Ar jie reikalingi? Atsakymas – kategoriškas NE.
    Galiausiai, 99 proc. žmonių nežino ir nenori žinoti kas tie Flash, Ajax ir kiti keiksmažodžiai. Veikia, jiems patogu ir šito gana. Prisimeniau J.Nielsono žodžius: „Dauguma žmonių tiesiog ateina į puslapį, gauna ko nori ir išeina.“

    Kas liečia IE6 ir kitas naršykles nesutinku, kad jas reikia užmiršti. Pakol jomis naudojasi, negalima jų nepalaikyti. Dabartinės tendencijos skelbia, kad reikia pritaikyti puslapius mobiliems, tačiau vartotojų iš mobiliųjų yra keliolika (keli šimtai) kartų mažiau nei IE6. Pvz. iš realios el. parduotuvės: 19,73 proc. IE vartotojų naudoja būtent IE6. Palyginimui 5.5 versiją naudoja 0,15 proc. nuo visų IE vartotojų. Todėl sutinku, kad galima atsisakyti IE5.5 palaikymo, tačiau IE6 naudojimo, esant dabartiniems Lietuvos realijoms, atsakyti negalima. Firefox 2.5 jau galima atsisakyti, praktika rodo, kad Firefox naudotojai yra labiau IT išprusę, todėl moka atnaujinti savo naršyklę. Firefox 2.5 varotojų beveik nepasitaiko.

Mantas
2010-02-25 at 10:45

Na dėl naršyklių, ES sąjungoje jau Windows vartotojai greit galės pasirinkti norimą naršyklę. Galbūt sumažės IE 6 naudojimas. Nors galbūt tie kurie naudojo IE6, taip ir nesugebės atsinaujinti.
„Dauguma žmonių tiesiog ateina į puslapį, gauna ko nori ir išeina.“ – Sutinku, bet puslapis turi būti patogus, suprantamas ir panašiai. Nes daug būna – atėjau ir išėjau…
Na vartotojas ir nebūtina žinoti Ajax, Flash, čia svarbiausia, kad būtu patogu, greita ir neerzintu. O Ajax naudojimas leidžia tai padaryti, tik žinoma prieš darant reikia gerai apgalvoti ar kažkokia Ajax technologija duos naudos ar ne.

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.