2010-12-10 - 2 comments

Apie e. komercijos saugumą (II dublis)

Prieš pusmetį rašiau apie e. komercijos saugumą. Tą kartą gavau komentarą, kad sergu paranoja, todėl dabar, po pastarųjų įvykių, norisi parašyti standartinį „juk sakiau“, bet tai problemos neišspręs, reikėtų galvoti kaip šią situaciją keisti į gerąją pusę, nes ko toliau to dažniau pasitaikys tokių dalykų.
Mano manymu, pagrindiniai veiksniai, kurie išgelbėtų nuo šios ligos – viešinimas, profilaktinė edukacija bei rinkos dalyvių solidarumas. Leidimas apmokėti per kurjerius geras tik tada, jei pardavėjai turi savo sandėlius, tokių e. parduotuvių nemanau kad daugiau nei 50 proc. Be to, tada padaugėtų kiekis žmonių neapmokėjusių pristatymą arba užsakymų su netikrais adresais.Taigi, ką siūlyčiau daryti. Patarimai labiau orientuoti į e. parduotuvių savininkus.

Pirmiausia, pradėti bendromis jėgomis viešinti informaciją apie sukčius, šioks toks solidarumas niekam nepatrukdė. Šiais laikais tai ypač lengva ir nereikalauja papildomų išlaidų, pvz. sužinojote, kad kažkas apgaudinėja, išsiuntėte savo klientams naujienlaiškį ir paskelbėte Facebook. Valio, dalis potencialių apgaulės aukų atkrito. Būtų puiku, jei į visą šį reikalą įsijungtų dar ir bankai bei talpinimo serveryje paslaugą teikiančios įmonės. Bet kažkodėl nesitikiu iš jų pusės pagalbos, bet gal. Straipsnyje visai gerai pasirodė bankų atstovai.

Antras žingsnis - prisidėti prie pirkėjų edukacijos, pvz. skyrelis ar patarimų blokas apie saugumą, nemokami seminarai visuomenei. Eshops.lt padarė pirmą žingsnį link parduotuvių sertifikavimo, manau, reikėtų tęsti. Jei atsirastų galimybė kažkur internete patikrinti e. parduotuvės patikimumą, būtų visai puiku.

Trečias dalykas - pasirūpinkite savo parduotuvės saugumų ir reputaciją: užsiregistruoti ADA, viešai skelbkite visus savo įmonės rekvizitus, prisijunkite prie VeriSign ar panašios programos, apsipirkimui naudokite SSL sertifikatus, pastoviai darykite svetainės saugumo auditą arba kaip pvz. kaip pigu.lt galima rengti e.parduotuvės nulaužimo konkursus, duomenų bazėje svarbiausius duomenis šifruokite. Tokie dalykai turėtų tapti vos ne standartų. Žmonėms reikia ko daugiau informacijos, kad jie jaustųsi saugūs. Aišku, šiaip, kaip matėme iš straipsnio, tai nelabai padėjo, bet kartu su edukacija gali padaryti didelį žingsnį bendravime tarp pardavėjo ir pirkėjo e. erdvėje.

Turbūt ateityje bankuose atsiras įmokų įšaldymo tam tikram laikui mechanizmai, t.y. perveda klientas pinigus, jie yra matomi pardavėjo sąskaitoje, tačiau jų negalima panaudoti tam tikrą laiką. Tačiau nemanau, kad tai įvyks kažkada labai artimoje ateityje.

Tai tiek šiam kartui, jei kokios nors mintis dar šaus į galvą, parašysiu pratęsimą. Jei turite minčių, prisidėkite eShops.lt Facebook puslapyje.

Published by: Igor in E. verslas

Comments

Karolis
2011-01-28 at 00:50

Hm…as ir masciau apie uzsaldyma bankuose ir kodel taip dabar dar nepadare? Juk tai puikus budas apsisaugoti. O galbut tai galetu pasiulyti ne bankas,o kokia sukurta programa ar kazkas panasaus?

Sorry,kad esu šveplius… :D

    Igor
    2011-01-28 at 15:35

    Tiesą sakant, nežinau, kodėl nepadarė. Įtariu, kad tai šiek tiek suduotų smūgį per smulkius verslininkus, nes dažniausiai kliento sumokėtais pinigais iškart apmokamas užsakymas pas tiekėją.

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.