2010-04-29 - 6 komentarai

E. parduotuvių klaidos ir praktiniai patarimai

Žadėjau nerašyti apie e. parduotuvių klaidas, tačiau vis dėlto parašysiu, nes šiandienos dieną leidžiu konferencijoje  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, todėl pabandysiu aprašyti ką gero išgirsiu.

E. prekybai netinkamas produktas

  • pigios prekės, kurių žymią dalį kainos sudaro pristatymo mokestis;
  • prekės, kurias galima nusipirkti visur (jeigu nėra pridėtinės vertės pirkti internetu);
  • tam tikros specifinės aprangos prekės, turinčios specifinių savybių (pvz. kostiumai);
  • prekės, kurias prieš perkant reikia paliesti, paragauti, pauostyti arba pamatyti realų pirkinį (negalioja pakartotiniam pirkimui);
  • prekės, kurias draudžiama pardavinėti internetu (alkoholis, vaistai ir pan.).

Verslo procesų neoptimizavimas

Pagrindiniai ir svarbiausi vystymo tikslai:

  • gerinti konversiją;
  • didinti užsakymų sumas;
  • kasdien į e. parduotuvę atvesti daugiau lankytojų (svarbu išlaikyti protingą pirkėjo kainą).

Būtina matuoti, analizuoti ir optimizuoti, tačiau Lietuvoje egzistuoja pakankamai daug išorinių verslo procesų optimizavimo trukdžių: nepasiruošę prekių tiekėjai, pasenusios apskaitos, sandėlių, logistikos sistemos.

Nėra reklamos/populiarinimo

Prekių ir e. parduotuvės turėjimas dar ne viskas, būtina pritraukti pirkėją. Vadinasi reikia numatyti reklamos biudžetą.

Būdai pritraukti pirkėjui

  • optimizacija paieškos sistemoms;
  • reklama tradiciniuose reklamos kanaluose;
  • reklama internetinėse reklamos kanaluose;
  • naujienlaiškiai;
  • tiesioginis kontaktas su potencialiais pirkėjais, tiesioginis marketingas;
  • lojalumo skatinimas;
  • žinutės diskusijų forumuose;
  • parodos ir kt.

Sudėtinga rasti parduotuvę internete (SEO)

Kelios taisyklės:

  1. Raktinių žodžių naudojimas puslapio pavadinimo <h1>, <title> žymose, tekste, domene, puslapio adrese, paveiksliukų aprašymo žymoje, puslapio aprašymo žymoje, paryškinimas tekste.
  2. Vidinė svetainės navigacija, nuorodų struktūra.
  3. Svetainės amžius.
  4. Atskirų puslapių amžius.
  5. Informacijos atnaujinimo dažnumas.
  6. HTML teisingas kodas.
  7. Svetainės populiarinimas arba autoritetas.
  8. Nuorodos tekstas.
  9. Nuorodos į kitas svetaines.
  10. Nuorodos iš panašios tematikos svetainių.
  11. Nuorodų amžius.

Neigiami faktoriai:

  1. Dažnai nepasiekiamas serveris.
  2. Nukopijuotas turinys.
  3. Nuorodos į prastos kokybės svetaines.
  4. Neteisingas raktinių žodžių naudojimas.
  5. Dinaminių puslapių, Flash naudojimas.

Ilgas pristatymo terminas

Pristatymas vienas iš svarbiausių e. prekybos aspektų, todėl būtina pasirinkti patikimus ir greitus pristatymo paslaugą teikiančius partnerius. Siūloma, prekiauti tik tomis prekėmis, kurias galite operatyviai pristatyti. Tačiau, jei greitas pristatymas dėl kažkokios priežasties negalimas, būtina aiškiai informuoti savo pirkėją.

Kad galėtumėte sau leisti pristatyti per ilgą laiką prekę, Jūs turite:

  • prekiauti unikaliomis prekėmis;
  • siūlyti išskirtines pardavimo sąlygas.

Netinkamas pasiruošimas vykdyti užsakymas

Būtinos prielaidos tinkamam pasiruošimui vykdyti užsakymus:

  • aiškus klientų informavimas apie užsakymo gavimą;
  • prekių pristatymas (būdas, laikas ir t. t.);
  • pakavimo klausimai;
  • prekių grąžinimas;
  • techninis sprendimas, kuris būtų patogus apdoroti užsakymų kiekį.

Netinkamų partnerių pasirinkimas

Kaip ir tradiciniame versle, e. verslo sėkmė priklauso nuo tinkamo partnerių pasirinkimo. Būtina pasirinkti patikimus partnerius visose verslo srityse: techninio sprendimo, pristatymo, mokėjimų apdorojimo, reklamos planavimo ir kt.

Prekių pasirinkimo kriterijai:

  • patirtis ir kompetencija el. komercijos versle;
  • partnerio žmogiškųjų išteklių kokybė ir kiekybė;
  • techninis lankstumas ir naudojami įrankiai;
  • kontaktų tinklas;
  • galimybė teikti aptarnavimą  po diegimo;
  • galimybė pasiūlyti susijusias paslaugas projekto vystymui.

E. prekybai netinkama sistema ir jos dizainas, patogumas ir t. t.

  • Svetainės dizainas turi paskatinti pirkėją pirkti.
  • Svetainė turi parodyti prekybininko patikimumą, nes dažniausiai pirkėjas pirmiausia sumoka už prekes, o ir tik vėliau jas gauna.
  • Svetainė turi būti gera, lengvai suprantama ir solidi.
  • Dizainas neturi blaškyti pirkėjo.
  • Dizaine nenaudokite daug grafinių elementų, daug animacijos, garso (jei neparduodate garso įrašų).

Nepakankama informacija pirkėjui

  • Nepakankama svetainės informacija (pvz. naudojimo taisyklės, grąžinimo taisyklės, DUK ir t. t.).
  • Neišsami informacija apie prekę.
  • Nepateikta kontaktinė informaciją.
  • Mažos nekokybiškos prekių nuotraukos.
  • Sudėtinga rasti prekes.
  • Tik viena prekės nuotrauka.
  • Nesiūlomos susijusios prekės ir priedai.
  • Neturimų prekių demonstravimas.

Kiti labai svarbus aspektai

  • neanalizuojama pirkėjų ir lankytojų elgesio informacija;
  • nėra detalesnio bendravimo su pirkėjais;
  • nepageidaujamų e. laiškų ar netinkamų naujienlaiškių siuntimas;
  • pasenusi/neatnaujinama informacija puslapyje;
  • svetainės klaidos ar neveikiantys puslapiai/nuorodos;
  • nepatogus prekių krepšelis;
  • nepakankamas kiekis atsiskaitymo būdų;
  • trūksta orientacijos į produktą/specializacijos;
  • lėta svetainė;
  • sauga;
  • neįsimintinas e. parduotuvės pavadinimas;
  • pardavėjų patirties trūkumas.

Naudojami pranešimai

  • Arūnas MelkūnaseShops.lt - Parduotuvių klaidos. Praktiniai patarimai. eShops.lt panaudojimo galimybės vystantiems e. prekybą.
  • Paulius Insoda iš UAB „Net Frequency“  - El. komercijos tendencijos ir sėkmės svertai el. versle.

Published by: Igor in E. verslas

Comments

vyr
2010-04-29 at 18:18

Neturimų prekių demonstravimas

šia liga serga beveik visos parduotuvės, kiek teko pirkti, beveik visais atvejais susidurdavau su tokia problema. Taigi bet ką perkant tenka pirmiausiai prisibelsti iki gyvo žmogaus, o tai visai ne fun.

tiesiog
2012-07-16 at 08:26

Del neturimu prekiu demonstravimo pritariu… El. parduotuves Lietuvoje man tampa nebepatikimos del neturimu prekiu pardavimo. Sandoris ivyksta (pervedus pinigus – sumokejus uz preke), taciau buna vienasaliskai nutraukiama pardavejo ‘neegzistuojancios prekes’ pagrindu..? Tuomet dar vienas galvos skausmas – pinigu atsiemimo klausimas. Tenka ‘pakovoti’ norint atsiimti sumoketus pinigus. Liudna situacija.

Logistikos paslaugos
2013-07-29 at 08:53

Iš tiesų svarbiausia el parduotuvę paruošti taip, kad klientui ji būtų lengvai surandama, o prekės – kokybiškos, atitinkančios poreikius ir greitai pristatomos.

Aurimas
2013-11-11 at 22:59

Sukurti el. parduotuvę ne taip ir paprasta.:)

Egidijus
2014-02-28 at 11:41

Niekas nėra paprasta, bet kai turi ryžto ir gerą idėja, viskas įmanoma ir padaroma.

Monika
2014-04-22 at 15:08

Aš dažniausiai pastebiu prastą svetainės dizainą ir prastai suprojektuotą vartotojo sąsają, dažnai kol ten susigaudai, ką spausti ir kur eiti, tai jau nieko ir pirkti nebesinori.

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.