2010-03-19 - 5 komentarai

iticket.lt elektroninis bilietas

Esu iš tų žmonių, kurie ieško teisybę net jei jos nepametė. Negaliu pakęsti, kad Lietuvoje visiems nusispjauti į tai kas vyksta aplink. Įraše Ir dar kartą apie tarpmiestinius autobusus ir jų bilietus rašiau apie nemalonią situaciją. Keliaudamas tarp miestų, perku bilietus iticket.lt ir vėliau jos atspausdinu. Tačiau tą kartą bilieto neatspausdinau. Oficialioje paslaugų teikėjo puslapyje niekur nėra minima, kad bilietą būtinai reikia atspausdinti. Kadangi nebuvo aiškaus nurodymo būtinai atspausdinti bilietą, o e. laiške su e. bilietų absoliučiai nebuvo nieko parašyta, todėl vadovaudamasis funkcinio lygiavertiškumo principų bei teisėtais lūkesčiais, nes bilietas juk vadinamas elektroniniu, nutariau, kad užteks parodyti e. bilietą delninuko ekrane, tačiau klydau. Manęs neįleido į autobusą iki tol, kol nebuvo atspausdintas popierinis bilieto variantas.Vėliau užklausus UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (būtent ji valdo iticket.lt paslaugų svetainę) įmonės atstovus, buvo paaiškinta, kad nebuvau įleistas į autobusą, nes pagal Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių 9.2.2 punktą „keleivis privalo saugoti bilietą ir bagažo kvitą (bilietą) iki kelionės pabaigos, pateikti juos ekipažui ar kontroliuojančiam asmeniui pareikalavus“. Šioje citatoje nėra nurodoma, kad bilietas turi būti atspausdintas. T.y. nėra nurodyta ko vadovaujantis yra prašoma pateikti atspausdintą bilietą. Turėjau išsaugojęs e. bilietą ir galėjau jį pateikti bet kada ekipažui ar kontroliuojančiam asmeniui pareikalavus. Taip išeina, kad neatspausdintas elektroninis bilietas nėra traktuojamas kaip dokumentas, liudijantis teisę važiuoti keleivinių transportu.

Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatyme įrašyta nuostata, kurioje teigiama, kad „informacinės visuomenės paslaugų teikimo ir kitos paslaugų teikėjų veiklos reguliavimas yra grindžiamas elektroninės formos nediskriminavimo, technologinio neutralumo, funkcinio lygiavertiškumo, sutarčių laisvės, savireguliacijos skatinimo, asmens duomenų teisinės apsaugos, vartotojų apsaugos, proporcingumo, intelektinės nuosavybės teisių apsaugos, objektyvumo, saviraiškos laisvės, teisinio tikrumo ir teisėtų lūkesčių principais“.  Be to, elektroninės formos nediskriminavimo, technologinio neutralumo, funkcinio lygiavertiškumo principai įtvirtinti ir kituose Lietuvos Respublikos dokumentuose. Pagal LR dokumentų ir archyvų įstatymą: „dokumentas – juridinio ar fizinio asmens veiklos procese užfiksuota informacija, nepaisant jos pateikimo būdo, formos ir laikmenos“. O žvelgiant į dabar galiojantį CPK galima teigti, jog jame įtvirtinamas technologiškai neutralus įrodinėjimo priemonių sąrašas, kuris nesuteikia jokio prioriteto nei popieriniams nei kitiems materialios formos įrodymams.

Man iškilo klausimas, ar nepažeidinėjamas įstatymas ir ar teisėtai ir pagrįstai manęs neįleido į tarpmiestinį autobusą, motyvuodami, kad e. bilieto parodymo delninuko ekrane neužtenka, kad būtų suteikta paslauga, todėl kreipiausi į IVPK atstovus, kurie kuruoja Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymą dėl teisės akto išaiškinimo.

IVPK atstovai, įvertinę mano kreipimesi nurodytus argumentus, bei tinklalapyje http://www.iticket.lt pateikiamą informaciją ir Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių nuostatas, atsakė, kad buvau visiškai teisus ir galėjau, parodęs bilietą elektroninėje formoje, pasinaudoti paslauga. Tačiau buvo pažymėta, kad žiūrint truputį plačiau, pervežimo kompanija nepažeistų elektroninės formos nediskriminavimo pricipo įrašydama nuostatą, kad asmuo turi pateikti atspausdintą bilietą, nes tokį poreikį galėtų motyvuoti galimybės patikrinti bilietą kitokiu būdu nebuvimu. Tačiau kadangi tokio formalaus reikalavimo nebuvo ir nėra, kaip jau ir buvo minėta anksčiau, pagal galiojančius reikalavimus asmeniui nėra pareigos pateikti atspausdintą bilietą. Kadangi jau buvau ir esu teisus, tęsiu kovą, kad e. bilietas būtų pripažintas lygiaverčiu popieriniam arba, kad bent jau vartotojas nebūtų klaidinamas pavadinimu „elektroninis bilietas“.

Pamiršau pažymėti, kad beveik prieš mėnesį, UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus vardu pasirašytame elektroniame laiške buvo žadėta, jog „artimiausiu metu pakoreguosime internetinį puslapį atitinkamais prierašais prie bilietų įsigijimo taisyklių“. Iki šiol tai nėra padaryta, todėl tęsiu kovą su vėjo malūnais.

Published by: Igor in Subjektyvūs pastebėjimai

Comments

paulius
2010-03-19 at 23:10

Na reikia aktyviau kovot :)

    Igor
    2010-03-19 at 23:15

    Vienas lauke – ne karys, bet aš po biški kovoju ir niekur neskubu :)

      paulius
      2010-03-19 at 23:29

      Na tarkim aš šiandien su hostex pakovojau :) Priėjau iki aukštesnio lygio vadovų nei vadybininkai ir gavau ko norėjau :)
      Ir išvis Lietuvoje visi bijo to kas priekyje turi e-…. :)

        Igor
        2010-03-20 at 10:39

        Su iticket.lt jau nėra kur kilti auksčiau, atsakymai yra siunčiami direktoriaus vardu, todėl dabar aiškinosi teisines galimybes :)

          paulius
          2010-03-21 at 01:19

          Tada taip :)

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.