2011-03-23 - 1 comment.

Socialinės komercijos samprata

Rodos, neliko žmogaus, kuris vienaip ar kitaip nesusidūrė su socialiniais tinklais ar kitomis socialinės medijos apraiškomis.  2010 m. rugpjūty Facebook socialiniame tinkle buvo daugiau nei 700 tūkst. vartotojų iš Lietuvos (19.8 % skverbtis).

Populiarėjant socialiniai medijai, pasaulyje populiarėja ir pakankamai nauja e. komercijos kryptis – socialinė komercija (angl. social commerce).  2009 m., t.y. prabėgus 15 metų nuo 1994 m. rugpjūčio 11 d., kai netmarket.com pardavė pirmąją prekę internetu – Stingo albumas „Ten Summoner's Tales“, kita JAV kompanija 1-800-flowers.com pardavė pirmąją gėlių puokštę Facebook socialiniame tinkle. Dar už metų, 2010 m. įvyko pirmieji socialinės komercijos apdovanojimai.

Lietuvoje šia kryptimi daromi tik pirmieji nedrąsūs žingsniai, kurie dažniausiai apsiribojam Facebook Like ar Recommend mygtukų integravimu į e. parduotuvę bei e. parduotuvės puslapio kūrimu Facebook soc. tinkle.
Gal verta kitąmet LOGIN apdovanojimuose įsteigti naują nominaciją - geriausias socialinės medijos panaudojimas e. komercijoje?

Kas yra socialinė komercija?

Socialinė komercija – elektroninės komercijos kryptis, kuri apima socialinės medijos – internetinės medijos, skatinančios socialinį bendravimą ir vartotojų dalyvavimą – panaudojimą perkant ir parduodant produktus ir paslaugas internetu. Arba paprastesnėje IBM versijoje – „iš lūpų į lūpas” (angl. word of mouth) koncepcijos taikymas elektroninėje komercijoje.

Nors socialinė komercija  populiarėja tik dabar,  bet soc. komercijos samprata yra žinoma nuo 2005 m., kai Yahoo! kompanija ją panaudojo vietos, kur pirkėjai dalinasi patirtimi, patarinėja vieni kitiems, randa prekes ar paslaugas ir jas nusiperka, apibrėžimui.

Iš tikrųjų socialinė komercija yra galima sakyti tokia pat sena kaip ir internetinė komercija. Mažiau nei po metų nuo pirmojo pardavimo internetu Amazon pradėjo taikyti socialinės komercijos elementus: reitingai, komentavimas, nupirktų prekių apžvalgų rašymas ir t.t.

Kas gi naujo šiuolaikinėje komercijos? Visuotinis, net sakyčiau mainstreaminis, socialinės medijos paplitimas, kuris per pastaruosius metus padarė didelę įtaką interneto vartotojų elgesiui,  įtraukė juos į globalų socialinės medijos tinklą bei pasiūlė platų spektrą naujų įrankių ir galimybių.

Galima socialinę komerciją vadinti internetinę komercija, galima elektroninę komerciją, tačiau esmė nepasikeis, internetas jau ne toks koks buvo prieš 5 metus ir todėl, jei bandoma daryti verslą internetu būtina nepamiršti apie socialinės medijos panaudojimą.

Published by: Igor in E. verslas

Comments

frogsign
2011-03-31 at 21:32

Geras straipsnis. Blogą pradėjau rašyti prieš kelias savaites. Google analytics sako, kad kasdien maždaug 1/3 lankytojų ateina iš facebook. Koks vienas ateina iš tweeter. Manau, kad būtų sunkiau apie save pasiskelbti, jei nebūtų socialinių tinklų

Palikti atsakymą: frogsign Atšaukti atsakymą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.