2011-03-13 - No Comments!

Universalios komercijos samprata

Elektroninės komercijos samprata keitėsi su laiku. Iš pradžių – elektroninė komercija buvo elektroninio apsikeitimo duomenimis (angl. Electronic data interchange, EDI) sinonimu, vėliau, atsiradus internetui, tapo internetinės komercijos antruoju vardu. Po pirmųjų mobilios komercijos puslapių atsiradimo 2000 metais – elektroninė buvo padalinta į internetinę ir mobilią komerciją.  Tačiau tai irgi truko neilgai – pramonės, technologijų ir komunikacijų vis glaudesnis ryšys ir net susiliejimas mus įtraukė į dinaminę ekonominę aplinką, o internetinę ir mobilią komercijas privertė pamiršti konkurenciją ir remtis vieną kitą. Naujos e. komercijos ir mobiliosios komercijos galimybės suartino vartotojus ir suteikė jiems galimybių, kurių nebuvo anksčiau. Turbūt šie pokyčiai ir paskatino universalios ar visur esančios komercijos (angl. universal or ubiquitous commerce, uCommerce), kurioje nebeliko įprastų kliūčių kaip antai laiko, geografinės vietos, valiutos ar prieigos, atsiradimą.

Vyksta perėjimas nuo prekybos taško link komforto taško (angl. point of convience), t.y. vartotojams tapo svarbu ne tik apsipirkti bet kartu tai įvykdyti kaip įmanoma patogiau.

Bendrai, atsiranda visiškai naujų formų, kurios e. komerciją, pagrįsta kompiuteriais, paverčia tradicine komercija (žr. prezentaciją).

Universali komercija remiasi 4 pagrindiniais principais:

  • Visuotinis paplitimas (angl. ubiquity)  – galimybė prisijungti prie e. komercijos įrankio bei būti pasiekiamu iš bet kur ir bet kada.
  • Unikalumas (angl. uniqueness)  – galimybė nustatyti papildomą informaciją apie pirkėją (pvz. geografinę padėtį)
  • Universalumas (angl. universality) – įrenginių (mobilieji telefonai, delninukai ir t.t.) ir e. komercijos įrankių vienodi standartai (pvz. Japonijoje ir Lietuvoje yra skirtingi mobiliųjų tinklų standartai ir dažniai, todėl telefonai atvežti iš Japonijos gali neveikti Lietuvoje)
  • Suderinamumas (angl. unison) –  nepriklausomai nuo įrenginio informacija turi būti vienodai pasiekiama, persiunčiama ir kitaip naudojama.

Taigi, keičiasi pasaulis, keičiamės mes, keičiasi ir e. komercijos. Gal laikas susimąstyti apie mūsų požiūrį į e. komerciją?

Published by: Igor in E. verslas

Parašykite komentarą

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.