All Posts in dizainas

2011-11-11 - 5 comments

10 patarimų mobiliųjų aplikacijų kūrėjams @ WUD LT 2011

  1. Kas tinka viskam, netinka niekam.
  2. Nepamirškite, kad dizaino kūrimas mobiliems įrenginiams skiriasi nuo interneto svetainių ar programinės įrangos dizaino kūrimo.
  3. Prieš pradedant, atverskite platformos kūrėjų rekomendacijas ir dizaino šablonų bibliotekas.
  4. Išties geram dizainui sukurti neužtenka vien Photoshop.
  5. Kurkite turinį – dizainas be turinio nieko vertas.
  6. Gera naudotojo sąsaja neleidžia naudotojui padaryti klaidos.
  7. Padėkite savo naudotojams padėti jums.
  8. Geriau, kai pagalbos skyrelis yra, nei kai jo visai nėra.
  9. Neskubėkite viską kišti į nustatymų langą. Labai tikėtina, kad šio funkcionalumo visai nereikia.
  10. Naudotojo sąsaja turi adaptuotis, atsižvelgiant į naudotojo elgesį.

Mano pranešimą taip pat rasite Scribd, visų pranešėjų patarimai vienoje prezentacijoje patalpinti IdeaCode Slideshare

2011-10-11 - No Comments!

Mitas Nr. 5: pasiekiamumas yra brangus ir sunkiai įgyvendinamas

Myth #5: Accessibility is expensive and difficult straipsnio vertimas iš UX Myths (5 iš 5 išverstų)

Vertėjo komentaras – dažnai pasiekiamumas (angl. accessibility) yra suprantamas kaip ko nors pritaikymas neįgaliesiems, bet tai netiesa. Pasiekiamumas – tai ko nors pritaikymas kuo platesniam žmonių ratui. Norint padaryti svetainę pasiekiamą kuo platesniam žmonių ratui, nereikia papildomo funkcionalumo ar informacijos kartojimo. Lengviausias kelias – įtraukti skirtingų gebėjimų žmonių reikalavimus bei skirtingų įrenginių palaikymą projektuojant naują naudotojo sąsają ir kuriant informaciją.

Iš pagrindų sukurti svetainę, kuri būtų pasiekiama platesnei naudotojų auditorijai, kainuoja tiek pat, kiek ir sukurti įprastą.

Žinoma, jau egzistuojančios sistemos keitimas reikalauja papildomų išlaidų, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tai pelningas sprendimas – platesniam žmonių ratui pasiekiamos svetainės priežiūra yra pigesnė ir lengvesnė.

Priežastys, dėl kurių naudinga kurti svetaines pritaikytas didesnei naudotojų auditorijai

  1. Pasiekiama didesnė auditorija – Didžiojoje Britanijoje 14% žmonių kenčia nepatogumą dėl negalios.
  2. Plačiai pasiekiama svetainė turi geresnį tinkamumą (angl. usability)
  3. Plačiai pasiekiama svetainė taip pat geriau optimizuota paieškos sistemoms (angl. SEO)
  4. Kiti pasiekiamumo teikiami privalumai – mažesnis svetainės užsikrovimo laikas, skirtingų naršyklių palaikymas ir lengvas turinio valdymas.

Zoltán Kollin

2011-10-10 - 5 comments

Mitas Nr. 4: dizainas yra tai, kas daro svetainę gražesnę

Myth #4: Design is about making a website look good straipsnio vertimas iš UX Myths (4 iš 5 išverstų)

Daug žmonių galvoja, kad dizainas internete yra tik dekoravimas, t.y. menas, kaip padaryti svetainę gražesnę. Tačiau dizainas  labiau susijęs su tuo, kaip svetainėje viskas veikia, nei su tuo, kaip tai atrodo. Dizainas apima tiek formas, tiek ir funkcijas (vertėjo komentaras – anglų kalboje sąvoka „dizainas“ iš dalies apima projektavimo sampratą). Skirtingai nei menas, dizainas yra kuriamas ne tik dėl vizualaus grožio ir emocinio patrauklumo, bet ir yra skirtas naudoti.

Dizaino tikslas – efektyviai spręsti problemas. Jis paremtas supratimu kaip vartotojai mato pasaulį, kaip jie mąsto ir elgiasi. Dėl to dizainerio įrankių pasirinkimas yra platesnis nei vien spalvos ar šriftai, jis apima vartotojų tyrimus, prototipavimą, tinkamumo testavimą (angl. usability testing) ir kt.

Dizaino apibrėžimai iš dizainerių:

  1. „Dizainas – yra ne tai, kaip daiktas atrodo ar kokį jausmą sudaro prisilietus. Dizainas – yra tai, kaip daiktas veikia“ – Steve Jobs
  2. „Geras dizainas, jei jį tinkamai realizavo, tampa nematomu. Mes pastebime dizainą tai tada, kai jis blogai įgyvendintas. Įsivaizduokite oro kondicionierių. Mes jį pastebėsime tik jei kambaryje pernelyg karšta ar šalta arba jei jis sudaro daug triukšmo ar pradeda lašėti. Tačiau, jei kondicionierius nustatytas puikiai, niekas nepastebės, kad jis yra ir susikaups prie rūpimų užduočių.“ – Jared Spool
  3. „Dizainas – elementų išdėliojimo planas tokiu būdu, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas rezultatas uždaviniui įgyvendinti“ – Charles Eames
  4. „Kaip aš suprantu dizainą? Užsiimti dizainu – tai dalinti problemas į mažesnes problemas  kol bus rastas pats paprasčiausias sprendimas.“ – Paul Scrivens
  5. „Pagrindinė dizaino užduotis – ne prablaškyti, suteikti malonumą ar tapti estetiškai maloniu. Pagrindinė užduotis – veikti.“ – Oliver Reichenstein
  6. „Dizaineris, apsispręsdamas dėl kokios nors objekto formos ar funkcionalumo, sprendžia problemas. Tai galėtų būti parašytas tekstas, vartotojo sąsajos elementų išdėstymas, kėdės projektavimas ar geresnių Netflix (vertėjo komentaras – video nuomos kompanija) voko, elektros lemputės ar kėdės variantų pasiūlymas“ – Joshua Porter
  7. „Dizainas neskirstomas į „gerą“ ar „blogą“. Yra tik efektyvi ar neefektyvi komunikacija. Kiekvienas skūndžiasi reklama žurnaluose, bet užsakovams įdomu tik ar jie pritraukia naujų klientų, ar ne.“ – Peter Bilak
  8. „Dizainas yra nukreiptas į žmogų. Kurti dizainą reiškia žmogaus problemų identifikavimą ir geriausio jų sprendimo radimą.“ – Ivan Chermayeff
  9. … kitas panašias citatas galite rasti Luke Wroblewski svetainėje.

Zoltán Gócza

2010-10-22 - 2 comments

Patarimai programuotojams, kuriems tenka projektuoti vartotojo sąsajas

Lietuvoje pastebima tendencija, kad programuotojui dažnai tenka užsiimti vartotojo sąsajų (angl. user interface) projektavimu. Nesiginčysiu ar tai gerai ar blogai, tačiau tokios yra Lietuvos realijos – dizaineris nupiešia gražų dizainą, pagrindinių elementų stilių ir galbūt aprašo elementų naudojimo atvejus, o programuotojui tenka pačiam dėlioti formas, užsiimti informacijos architektūra ir t. t.

Šiaip, aš tikiu, kad programuotojas gali sukurti patogią ir suprantamą vartotojo sąsają (toliau – UI), bet tam jam reikia pasinerti į vartotojų iracionalaus mąstymo pasaulį. Paprastam vidutiniam vartotojui nesvarbu kas yra vartotojo sąsają ar kaip ji realizuota, jam nusispjauti kiek žmonių ir kiek laiko praleido projektuodami ją. Vartotojas naudojasi UI tik dėl to, kad jam reikia atlikti kažkokią užduotį, t. y. UI naudojimas yra „būtina sąlyga“ užduoties atlikimui. Dėl šios priežasties vartotojas nori, kad „sąlyga“ kaip ir realiame pasaulyje (pvz. sutarties sąlygos) būtų paprasta ir suprantama. Read more

2010-05-10 - 2 comments

Omnitel iPhone aplikacija

Savaitgalį kankino nemigą, todėl leidau sau pasvajoti  ir papaišyti iš lempos. Esmė, kad nemėgstu Omnitel savitarnos, todėl norėtųsi programos telefonui, kuriame būtų sujungtas savitarnos, OmniId kortelės, Omnitel naujienų ir populiariausiųjų servisų (pvz. muzikos grotuvas)  funkcionalumas. T.y. būtų puiku, jei tiesiogiai iš telefono galėčiau valdyti ir stebėti savo sąskaitą. OmniID funkcionalumas telefone reikštų, kad ekrane atvaizduojamas kažkoks kodas (paveiksliukas), kuris identifikuotų mane kaip omniID kortelės turėtoją ir suteiktų galimybę naudotis visomis kortelės pasiūlymais. Kaip bebūtų, o Omnitel yra mobiliojo ryšio operatorius, o savitarna mane pririša prie interneto.

Nelabai tikiu tokios programos sėkme, tačiau man niekas nedraudžia pasvajoti.

Už pagrindą paimtas Facebook aplikacijos GUI. Detalių neišdirbinėjau, kaikuriuos elementus paėmiau iš grafinių elementų banko. Paišymas buvo 4fun, nesiekiant jokios naudos. Didžioji dalis medžiagos, pateiktos paveiksliukuose, yra UAB „Omnitel“ nuosavybė. Esant pretenzijoms iš Omnitel, šis įrašas bus geranoriškai pašalintas.

2010-04-12 - No Comments!

Kas yra dizainas?

Kaip rašė Jurgita Juospaitytė, sąvoka „dizainas“ šiandien tapo kone kulto objektu, tačiau dauguma vartojančių šį terminą nežino ką jis reiškia, t.y. žino, bet kiekvieno supratimas yra savitas. Todėl pažiūrėkite kokius apibrėžimus pateikia dažniausiai naudojami ir cituojami šaltiniai.

Dizainas (7 apibrėžimai):

  • viso gaminio ar jo dalies vaizdas, sudarytas iš gaminio ir (arba) jo ornamentikos specifinių savybių – linijų, kontūrų, spalvų, formos, tekstūros ir (arba) medžiagos (LR Dizaino įstatymas);
  • plastinio meno šaka: įvairių gaminių meninis konstravimas ir gyvenamosios aplinkos formavimas (Vikipedija);
  • meno dalykas, savitas daiktinės aplinkos ir vartotojiškos visuomenės tarpusavio santykių junginys;
  • meninis daiktų, gaminių konstravimas ir jų aplinkos projektavimas (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas);
  • daiktinės aplinkos projektavimas, daiktų (dažnai pramonės gaminių) meninis konstravimas, jų estetinės išvaizdos kūrimas (Tarptautinis žodžių žodynas);
  • kūrybinė veikla, kurios tikslas – harmoningos daiktinės aplinkos, kuo visapusiškiau tenkinančios žmogaus materialinius ir dvasinius poreikius, formavimas (Generalinės asamblėjos 1964 m. patvirtintas oficialus dizaino apibrėžimas);
  • siaurąja prasme – daiktinės aplinkos objektų kūryba ir meninis projektavimas, plačiąja – yra meno, mokslo ir technikos sintezė (mediaPro).

2010-04-07 - No Comments!

Apie prekės ženklo vadovą

Prekės ženklo vadovas (angl. brandbook) , o kartu ir stiliaus vadovas (angl. styleguide) turi padėti bei nustatyti bendras gaires, bet jokiu būdu neriboti tolimesnio prekės ženklo ar stiliaus vystymo.

2009-11-12 - No Comments!

Apple Inc. naujienlaiškiai

Turbūt kiekviena kompanija, kuri siunčia reklaminius pasiūlymus, pranešimus ar kitą informaciją e. paštu, nori, kad jų laiškus skaitytų. Bet kiek tokių laiškų perskaitoma?

Aš skaitau daugiausia kas dešimtą laišką, tačiau niekada nepraleidžiu Apple Inc. laiškų. Aš juos tiesiog dievinu. Kodėl? Turbūt, pagalvojote – dar vienas Apple gerbėjas. Tai iš dalies tiesa – mėgstu Apple produkciją, bet jos negarbinu. Kiekvieną kartą kai renkuosi daiktą pirkimui, aš dar kartą turiu įsitikinti, kad Apple gamybos produkcija man bus geriausia.

Tačiau grįžkime prie naujienlaiškių. Mėgstu Apple e. laiškus dėl šių priežaščių:

  • Gražus dizainas. Geras erdvės (angl. whitespace), šriftų ir gražių nuotraukų kombinacijos pavyzdys.
  • Turinys. Informacija dažniausiai yra įdomi ir naudinga, pats naujienlaiškis nėra ilgas (aprašomas tik vienas įvykis ar produktas).
  • Lojalumas. Gavęs šiuos naujienlaiškius, jautėsi Apple klubo nariu.

Read more