All Posts in elektroninis laiškas

2010-02-18 - No Comments!

Ir dar kartą apie tarpmiestinius autobusus ir jų bilietus

Kaip jau daug kartų minėjau, dažnai važiuoju iš Vilniaus į Klaipėdą ir atgal tarpmiestiniu autobusu. Paskutinį kartą padariau du pastebėjimus:

  • Ką „e“ pavadinai, tas „e“ ir turi būti. Kaip ir visada, keliaudamas tarp miestų, perku bilietus internete ir jį atspausdinu. Bet kodėl aš taip darau? Juk čia elektroninis bilietas ir pačiame puslapyje niekur nėra minima, kad bilietą būtinai reikia atspausdinti. Kadangi nebuvo aiškaus nurodymo būtinai atspausdinti bilietą, o e. laiške su e. bilietų absoliučiai nebuvo nieko parašyta, aš nutariau pabandyti laimę ir nespausdinti popierinio varianto. Tiesą sakant, tikrai galvojau, kad užteks bilietą parodyti iPhone ekrane ir bus viskas gerai. Pasirodo, klydau. Kol neatspausdinau bilieto, manęs neįleido į autobusą. Ačiū Dievui, padėjo Klaipėdos AS darbuotoją, kurį nemokamai atspausdino bilietą.
  • Ar galvojama apie klientus? Antras nemalonus pastebėjimas laukė manęs autobuse ir yra susijęs su nemaloniu jausmu, kad teko sedėti mikroautobuso gale su 3 stambiais žmonėmis. Jaučiausi kaip silkė skardinėje arba dar prasčiau. Įsivaizduokite 4 valandas trintis su tokiais pačiais nelaimės draugais. Trūksta žodžių pasipiktinimui išsakyti!.. Kodėl 4 žmonės turėjo tai kentėti? Aišku, atsakymo iš jūsų nesulauksiu, todėl parašiau piktą laišką į aptarnaujančią bendrovę. Tikiuosi šis laiškas suveiks.

2010-02-18 - No Comments!

Omnitel sąskaitos

Įraše Archyvams e. laiškuose – NE! įmečiau puntuką į Omnitel, kurie siunčia suarchyvuotas sąskaitas, daržą. Šiek tik vėliau, neapsikentęs parašiau laišką su savo pasiūlymais ir patarimais į Omnitel klientų aptarnavimo centrą. Nežinau ar mano laiškas taip paveikė Omnitel ar kažkokios kitos priežastis, bet šiandien, kaip bebūtų, aš noriu pranešti apie smulkmeną, kurį pradžiugino mane iš pačio ryto: Omnitel atsiuntė nesuarchyvuotą sąskaitą PDF formatu. 3 kartus valio! Be to, verta paminėti dar apie vieną pakeitimą, kuris, man kaip paprastam vartotojui, pasirodė svarbus. Į patį laiško tekstą buvo įdėtas vienas sakinis: „Mokėtina suma: (...) Lt.“. Dar viena smulkmena, tačiau labai maloni ir naudinga. Kaip bebūtų, o iš smulkmenų susideda geras bendras vaizdas.

P.S. Weee! Pagaliau galėsiu peržiūrėti laiškus iš Omnitel tiesiogiai telefone.

2010-01-26 - No Comments!

Tekstiniams dokumentams e. laiškuose – NE!

Prieš savaitę skelbiau kovą archyvams e. laiškuose, o šiandien – tekstiniams dokumentams, prisegtiems prie e. laiško. Pasikartosiu, galbūt aš – egoistas ir pernelyg susireikšminu, bet tikrai nesuprantu, kodėl reikia siųsti tekstinę informaciją atskirame faile? Suprantama, kai failas didesnės apimties arba jame yra grafiniai elementai, lentelės ar kt., bet kai pvz. gaunu laišką su tekstu: „Sveiki. Motyvacinį laišką, CV ir rekomendacijas prisegiau prie laiško. Pagarbiai Vardas Pavardenis“ ir prisegtais 3 failais (nuleiskime faktą, kad visi failai viename archyve), darosi pikta ir sutikite, kad tai tikra nesąmonė – bent motyvacinį laišką (juk jis laiškas!) ir rekomendacijas būtina iškart įrašyti į e. laišką. Kodėl? Dvi paprastos priežastis:

  • Informacija iškart įrašyta laiške greičiau perskaitoma. Tokiu būdu taupomas jūsų laikas.
  • Nereikalinga papildoma programinė įranga, todėl galima perskaityti net per mobilaus telefono pašto klientą.

Pabaigoje, norėčiau pabrėžti, kad mano įrašo nereikia suprasti kaip labai kategoriško – prisegti prie e. laiškų failai yra naudingi ir aš neskatinu jų atsakyti, bet prieš siunčiant tekstinį dokumentą siūlau visiems susimąstyti dėl jo būtinumo ir išreikšti „pagarbą“, taupant adresato laiką.

2010-01-18 - 6 comments

Archyvams e. laiškuose – NE!

Beveik visada, kai gaunu archyvą prisegtą prie laiško, priimu tai kaip savotišką nepagarbą. Galbūt aš – egoistas, bet man toks būdas nepatogus, be to, yra gaišinamas mano laikas. Praėjo dial-up laikai, nebūtina skaičiuoti (atskira kalba apie mobilųjį internetą) išsiųstus/gautus kilobaitus. Pateisinu, tik kai archyvas naudojamas dideliems kiekiams failų sujungti į vieną failą, bet tikrai nesuprantu, kai atsiunčiamas vienas word dokumentas, įdėtas į archyvą. Kodėl aš toks kategoriškas? Viskas paprasta:

  • E. pašto paslaugų tiekėjų (Gmail, Yahoo ir t.t.) svetainės bei šiuolaikinės e. pašto programos leidžia peržiūrėti daugelį failus (bet ne archyvus!), neparsiunčiant jos į kompiuterį ar nereikalaujant papildomos programinės įrangos. Laiko skirtumas tarp greitos dokumento peržiūros ir išarchyvuoto dokumento peržiūros yra ženklus. Be to, iš kitos pusės, įkeliant failą į archyvą, taip pat gaišinamas laikas.
  • Dokumentai archyve reikalauja turėti 2 programas vietoje vienos, t.y. reikalinga ne tik dokumento peržiūrai skirtą programinę įrangą, bet ir archyvavimo programa.
  • Vartotojai, kurie naudojasi mobiliais telefonais pašto peržiūrai, negali peržiūrėti dokumentų archyve. Pvz. iPhone vartotojai.
  • Siųsdamas archyvą, siuntėjas labai retai pagalvoja ar gavėjas mokės atidaryti archyvą. Negalima pamiršti, kad yra nepatyrusių vartotojų, kurie gali turėti sunkumų atliekant veiksmus su archyvais.

Reziumuojant, noriu dar kartą parašyti – „Archyvams e. laiškuose - NE!“ bei įmesti puntuką į Omnitel, kurie siunčia suarchyvuotas sąskaitas, daržą.