All Posts in geroji praktika

2010-12-09 - 2 comments

Ar atnaujinote savo Facebook profilį?

... arba naudotojų sąsajos pakeitimas (II dublis).

Šią savaitę vieni aptarinėja Wikileaks kūrėjo areštą, antri – Marketer.lt įrašą apie socialinę žiniasklaidą ir reakciją į ją, treti – naują Google telefoną ir kitas kompanijos naujienas ir t.t. Bet viena naujiena taip pat patraukė daugelio akis  – Facebook vartotojų profilio atnaujinimas. Būtent apie jį ir bus šis įrašas, tačiau neaprašinėsiu naujovių (jūs ir taip, turbūt, su jomis susipažinę) ir nebandysiu vaidinti pranašo, kuris išpranašautų naujovių sėkmę ar nesėkmę. Šiame straipsnyje norėčiau pratęsti Naudotojų sąsajos pakeitimas straipsnį, kuriame buvo rašoma kaip daryti pakeitimus, kad vartotojai teigiamai jos įvertintų.

Prisiminkime istoriją, po kiekvieno pakeitimo Facebook atsiranda banga nepatenkintų ir nesuprantančių kaip naudoti naują naudotojo sąsają. Savaime suprantama, kad tokios situacijos nepatinka socialinio tinklo vadovams, todėl, atliekant pastarąjį atnaujinimą, buvo išanalizuota ankstesnė patirtis bei padarytos, mano manymu, teisingos išvados. Pabandykime kartu išanalizuoti kaip ir kas buvo padaryta bei pasisemkime gerosios patirties iš tokių grandų kaip Facebook.

Pirmiausia, pakeitimai nebuvo įjungti visiems, t.y. vartotojas tiesiog užsukęs į Facebook nieko naujo greičiausiai nepastebės – pakeitimus reikia įjungti, bet įjungimo laiką galima pasirinkti patiems (uždedame pirmą pliusiuką Facebook naudai). Tam pačiame puslapyje, kuriame įjungiami pakeitimai, yra malonus ir akį traukiantis video klipas, kuris nenuobodžiai parodo naujus pakeitimus, be to, pačiame puslapyje išvardinami svarbiausi pakeitimai bei suprantamai paaiškinama kūrėjo motyvacija padaryti tam tikrus pakeitimus (uždedame antrą pliusiuką). Vis tame pačiame puslapyje galima rasti draugus, kurie įjungė naują profilį, t.y. suveikia rekomendacijos principas („jei 25 mano draugai naudojasi, tai gal tikrai vertas dėmesio pakeitimas“), kuris kaip žinote yra vienas iš efektyviausių paskatinimo ir reklamos būdu. Tas pats principas pakartojamas ir sienoje (angl. wall) (uždedame dar vieną pliusiuką?).

Facebook naujojo profilio prezentacijos pirmasis žingsnis

Bet ir tai dar ne viskas – vartotojas, kuris nusprendė įjungti pakeitimus, nėra įmetamas į „naują nepažįstamą pasaulį“, nes Facebook kūrėjai pasirūpino, kad viskas būtų paaiškinta ture po naująjį profilį (ir dar vienas pliusiukas).

Šiek tiek nuostabų darbą su pakeitimų įvedimu sugadino tai, kad nėra galimybės (bent laikinos) grįžti prie senojo profilio (uždedame mažą minusiuką).

Reziumuojant, bendras mano įspūdis po pakeitimų yra labai geras.  Kaip aš tai įvertinau? Taip pat kaip vertina paprasti vartotojai:

  1. šiai dienai nei vienas iš Facebook draugų nepasiskundė ar blogu žodžiu nepaminėjo paskutinių pakeitimų;
  2. daugiau nei 50 proc. (virš 100 žmonių) mano draugų pakeitė savo profilį į naująjį dar savaitės pradžioje (t.y. per 2 dienas).

Teisybės dėlei turiu parašyti, kad vis dėlto atsirado nauja grupė, kurį yra prieš paskutinius pakeitimus, bet turbūt tokios grupės atsiranda nepriklausomai nuo nieko; tiesiog, yra grupė žmonių, kurie visada viskuo nepatenkinti.

P.S. Šiek tiek redaguotas įrašas Idea Code tinklaraštyje.

2009-11-12 - No Comments!

Apple Inc. naujienlaiškiai

Turbūt kiekviena kompanija, kuri siunčia reklaminius pasiūlymus, pranešimus ar kitą informaciją e. paštu, nori, kad jų laiškus skaitytų. Bet kiek tokių laiškų perskaitoma?

Aš skaitau daugiausia kas dešimtą laišką, tačiau niekada nepraleidžiu Apple Inc. laiškų. Aš juos tiesiog dievinu. Kodėl? Turbūt, pagalvojote – dar vienas Apple gerbėjas. Tai iš dalies tiesa – mėgstu Apple produkciją, bet jos negarbinu. Kiekvieną kartą kai renkuosi daiktą pirkimui, aš dar kartą turiu įsitikinti, kad Apple gamybos produkcija man bus geriausia.

Tačiau grįžkime prie naujienlaiškių. Mėgstu Apple e. laiškus dėl šių priežaščių:

  • Gražus dizainas. Geras erdvės (angl. whitespace), šriftų ir gražių nuotraukų kombinacijos pavyzdys.
  • Turinys. Informacija dažniausiai yra įdomi ir naudinga, pats naujienlaiškis nėra ilgas (aprašomas tik vienas įvykis ar produktas).
  • Lojalumas. Gavęs šiuos naujienlaiškius, jautėsi Apple klubo nariu.

Read more