All Posts in klaida

2010-04-29 - 6 comments

E. parduotuvių klaidos ir praktiniai patarimai

Žadėjau nerašyti apie e. parduotuvių klaidas, tačiau vis dėlto parašysiu, nes šiandienos dieną leidžiu konferencijoje  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, todėl pabandysiu aprašyti ką gero išgirsiu.

E. prekybai netinkamas produktas

  • pigios prekės, kurių žymią dalį kainos sudaro pristatymo mokestis;
  • prekės, kurias galima nusipirkti visur (jeigu nėra pridėtinės vertės pirkti internetu);
  • tam tikros specifinės aprangos prekės, turinčios specifinių savybių (pvz. kostiumai);
  • prekės, kurias prieš perkant reikia paliesti, paragauti, pauostyti arba pamatyti realų pirkinį (negalioja pakartotiniam pirkimui);
  • prekės, kurias draudžiama pardavinėti internetu (alkoholis, vaistai ir pan.).

Verslo procesų neoptimizavimas

Pagrindiniai ir svarbiausi vystymo tikslai:

  • gerinti konversiją;
  • didinti užsakymų sumas;
  • kasdien į e. parduotuvę atvesti daugiau lankytojų (svarbu išlaikyti protingą pirkėjo kainą).

Būtina matuoti, analizuoti ir optimizuoti, tačiau Lietuvoje egzistuoja pakankamai daug išorinių verslo procesų optimizavimo trukdžių: nepasiruošę prekių tiekėjai, pasenusios apskaitos, sandėlių, logistikos sistemos. Read more

2010-04-04 - No Comments!

Geresnis klaidos puslapis

Kompiuterininkai šiandien švenčia Lankomiausio puslapio diena. Jie juokauja, kad pats lankomiausias interneto puslapis – 404 klaidos puslapis. O kadangi šis puslapis yra pats populiariausias, pakalbėkime apie jo patogumą. Jau rašiau apie tai (Ups… padariau klaidą arba dar kartą apie 404), kad Lietuvos „geriausieji iš geriausiųjų“ nesinaudoja viena iš kūrybos erdvių. 404 klaidos puslapis nėra tik kūrybos erdvė. Jo pagalba galima pagerinti visos svetainės vartotojiškumo ir optimizavimo paieškos varikliams lygius. Kaip tai padaryti?

  1. Nenaudokite standartinio klaidos puslapio. Standartinis paieškos puslapis nėra naudingas ar patogus.
  2. Nenaudokite nukreipimo į kitą puslapį. Nukreipdami vartotoją į kitą puslapį (pvz. titulinį svetainės puslapį), Jūs nuvilsite vartotojo lūkesčius: jis norėjo vieno puslapio, o gavo kitą.
  3. Atsiprašykite vartotojo ir paaiškinkite jam kas įvyko. Vidutiniškas interneto vartotojas neturi žalio supratimo apie 404 klaidą, todėl nėra priežasties kodėl reikėtų puslapį užvadinti – 404 klaidos puslapis ar panašiai. Paprasčiausiai, paaiškinkite dėl kokių priežasčių jis mato kitokį puslapį ir ką reikėtų daryti, kad ateityje tai nepasikartotų.
  4. Nukreipkite vartotoją tinkamą linkmę. Vartotojas visada turi aiškiai matyti kur jis toliau gali judėti, todėl klaidos puslapyje rekomenduotina, kad be paaiškinimo dar būtų nuorodos į titulinį ir kitus populiariausius puslapius (arba tiesiog svetainės žemėlapis), paieškos laukas, pasiūlymas kur ieškoti užklaustą puslapį (pvz. Galbūt jūs norėjote apsilankyti ... ).
  5. Fiksuokite iš kur į klaidos puslapį atėjo vartotojas. Dažniausiai vartotojas į klaidos puslapį patenka neteisingas suvedęs adresą, iš paieškos puslapio, kuriame buvo neaktuali informacija, iš vidinio svetainės puslapio, kuriame buvo neteisinga nuoroda. Žinant priežastį, dėl kurios vartotojas pateko į svetainę, galima tobulinti pačią sistemą.
  6. Leiskite vartotojui išsakyti ką jis galvoja. Taip, taip, taip... Jei fiksuojate iš kur į klaidos puslapį atėjo vartotojas, jūs ir taip žinosite, kad pvz. kažkurį nuoroda veda į neegzistuojantį puslapį. Bet tegul vartotojas vistiek išsako, ką galvoja (nesvarbu ar tai bus pyktis ar pranešimas, kad neveikia nuoroda). Bent vienas iš 1000 tikrai parašys naudingą patarimą.
  7. Nepersistenkite su puslapio dizainu. Vartotojas atėjęs į klaidos puslapį ir taip atsiduria savotiškoje stresinėje situacijoje. Vartotojui turi būti aiškiai suprantama, kad jis atsidūrė norimoje svetainėje, tik dėl kažkokios priežasties norimo puslapio joje nėra. Nevadinkite vartotojo kvailiu ar kitaip nežeminkite joje.

Ar žinote, kad...
Šiandien, 2010 m. balandžio 4 d., visas krikščioniškas pasaulis švenčia Velykas. Bet mažai kas žino, jog šiandien šv. Izidoriaus iš Sivilijos – interneto šventojo globėjo (kitais duomenimis, oficialaus patvirtinimo dar nėra, – žr. vydija.lt) – diena. Galbūt oficialaus patvirtinimo ir nėra, bet, mano manymu, ši diena ir šis šventasis labai tinkami.

Naudingos nuorodos

2009-09-15 - 1 comment.

Dalyvio „sekantis (sekanti)“ vartojimo klaidos

Kadangi mane domina lietuvių kalbos kultūra, todėl aplinkiniai mėgsta priminti vieną ar kitą taisyklę. Dažniausios mano klaidos yra dalyvio „sekantis (sekanti)“ vartojimo klaidos, todėl užsukau į VLKK svetainę ir paskaičiau kaip teisingai šis dalyvis vartojamas.

Dalyvis sekantis, sekanti nevartotinas reikšmėmis: 1. „šis, ši, šitoks, šitokia, toks, tokia“ (prieš išvardijimą), pvz.: Vilniuje šiuo metu veikia sekančios (taisoma: šios, tokios) parodos: [...]; 2. „štai kas; štai kodėl“ (prieš aiškinimą), pvz.: Atsakydamas į jūsų raštą pranešu sekantį (taisoma štai ką): [...].
Dalyvis sekantis, sekanti taip pat nevartotinas reikšmėmis „kitas, tolesnis, ateinantis, artimiausias“, pvz.: Statybas numatoma pradėti sekančiais metais (taisoma kitais, ateinančiais metais). Krepšininkai jau pateko į sekantį lygos etapą (taisoma į kitą, tolesnį lygos etapą). Apie sekantį (taisoma kitą, artimiausią) renginį išsamiai bus papasakota internete.

2009-06-12 - No Comments!

Ups… padariau klaidą arba dar kartą apie 404 (II dublis)

Beveik lygiai prieš metus parašiau straipsnį Ups… padariau klaidą arba dar kartą apie 404. Įdomu, kas pasikeitė per metus? Ar pradėjo kūrėjai naudotis 404 erdvę?
Taigi, kaip ir praeitais metais, apžvelkime lankomiausius puslapius. Pagal gemiusAudience 2009 m. balandžio mėn. duomenis (10 nuo praeitų metų beveik nepasikeitė:

  1. one.lt
  2. delfi.lt
  3. lrytas.lt
  4. plius.lt
  5. alfa.lt
  6. draugas.lt
  7. skelbiu.lt
  8. blogas.lt
  9. zebra.lt
  10. balsas.lt

Read more

2008-07-10 - No Comments!

Interneto svetainių kūrimo klaidų raida

Keičiasi laikai, keičiasi interneto koncepcijos, keičiasi ir technologijos, tačiau problemos lieka tos pačios. Aišku, interneto svetainių kūrime neegzistuoja 100% taisyklių, kiekvienas parašytas straipsnis yra daugiau ar mažiau subjektyvus. Priklausomai nuo svetainei keliamų tikslų, nauja svetaine galima apversti visas šias taisykles aukštyn kojomis, padaryti iš jos meno kūrinį ar atvirkščiai šokiroti lankytojus. Tačiau egzistuoja keli BET:

  • naudotojui nieko nėra geriau už pastovumą - t.y. naudotojas yra įpratęs prie tam veiksmų, kurios jis atlieka naršant Internete, todėl, jei svetainėje nebus arba bus kitaip įgyvendintos naudotojui įprastos funkcijos, galimas variantas, kad naudotojas tiesiog paliks puslapį;
  • savotiškas “formatas” - t.y. naudotojas naujienų portale turi atpažinti naujienų portalą.

Dr. Jakob Nielsen yra vienas žinomiausių naudotojiškumo (angl. web usability) konsultantų pasaulyje.  Jis nuo 1996 metų sudaro interneto svetainių kūrimo klaidų dešimtukus. Šios klaidos atspindi laikmetį ir naudojamas technologijas.
Visos žemiau išvardintos klaidos yra gerai žinomos ir dažnam skaitytojui bus kažkur matytos, tačiau jų vis dar iki šiol pasitaiko net pirmaujančių web kūrėjų darbuose. Read more