All Posts in konferencija

2010-05-05 - No Comments!

E. verslas šiandien: konferencijos medžiaga

Dar kartą grįžkime prie „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“ konferencijos. Organizatoriai nemokamai paviešino seminaro medžiagą.

Apie informacijos naudingumą spręsti Jums. Dalyvio mokestis buvo 340 Lt (+PVM).

Medžiaga turėtų būti papildyta dar 2 pranešimais.

2010-04-30 - No Comments!

Prezentacijos menas

Prezentacijos rengimas yra menas. Vakar, sėdėdamas seminare  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, skaičiau U.S. Army discovers PowerPoint makes you stupid apie puikų NY Times straipsnį We Have Met the Enemy and He Is PowerPoint . Skaičiau straipsnius, nes pats seminaras buvo nuobodokas. Nekaltinčiau dėl to PowerPoint naudojimo. Paprasčiausia, manau, kad Lietuvoje labai mažai kas moka rengti įdomias prezentacijas bei sudominti auditoriją. Jei rašyti atvirai, mano atmintyje išliko daugmaž dešimt pranešėjų iš Lietuvoje, kurie tikrai sudomino, kiti - paliko blankų arba visai neigiamą įspūdį. Gal aš ne į tas konferencijas ar seminarus vaikštau? Kieno prezentaciją iš lietuvių patartumėte išgirsti?

Šiame įraše nerašysiu apie prezentacijų dizainą. Grožis yra subjektyvus dalykas, tačiau, mano manymu, yra nepriimtina, kai į prezentaciją įdedamas visas pranešimo tekstas ar jo fragmentas. Tik mažas procentas žmonių sugeba apdoroti skaitomą ir girdimą informacija vienu metu. Jei norima, kad pranešimas būtų vėliau naudojamas kaip priemonė gauti žinias, geriausia būtų išplatinti atskirą pranešimo tekstą. Ar teko skaityti kokio nors žymaus politiko ar mokslininko kalbą iš Powerpoint prezentacijos (aišku, Lietuvoje gali būti visko)? Ar galite įsivaizduoti, kad koks nors steve jobs į prezentaciją įrašytų visą pranešimo tekstą ar jo fragmentą? Sutikite, būtų juokinga ir nesolidu, bet Lietuvoje tai dažna praktika. Kas keisčiausia, Lietuvoje žmonės už tokias PowerPoint prezentacijas moka pinigus. Pikta.

Prezentacija turi padėti suvokti informaciją, bet nekonkuruoti su pranešimu, t.y. prezentacija turėtų būti pagalbinių įrankių perteikti informaciją, kurį geriau suprantama, kai yra matoma (pvz. grafikai, paveiksliukai ir panašiai) bei fokusuoti klausytojų dėmesį ties svarbiausias aspektais (tam pilnai užtenka 1-2 žodžių). Bendrai, didžioje daugumoje prezentacijų nereikalingos net „pagrindinės tezės“, ką jau kalbėti apie daug teksto.

2010-04-29 - 6 comments

E. parduotuvių klaidos ir praktiniai patarimai

Žadėjau nerašyti apie e. parduotuvių klaidas, tačiau vis dėlto parašysiu, nes šiandienos dieną leidžiu konferencijoje  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, todėl pabandysiu aprašyti ką gero išgirsiu.

E. prekybai netinkamas produktas

  • pigios prekės, kurių žymią dalį kainos sudaro pristatymo mokestis;
  • prekės, kurias galima nusipirkti visur (jeigu nėra pridėtinės vertės pirkti internetu);
  • tam tikros specifinės aprangos prekės, turinčios specifinių savybių (pvz. kostiumai);
  • prekės, kurias prieš perkant reikia paliesti, paragauti, pauostyti arba pamatyti realų pirkinį (negalioja pakartotiniam pirkimui);
  • prekės, kurias draudžiama pardavinėti internetu (alkoholis, vaistai ir pan.).

Verslo procesų neoptimizavimas

Pagrindiniai ir svarbiausi vystymo tikslai:

  • gerinti konversiją;
  • didinti užsakymų sumas;
  • kasdien į e. parduotuvę atvesti daugiau lankytojų (svarbu išlaikyti protingą pirkėjo kainą).

Būtina matuoti, analizuoti ir optimizuoti, tačiau Lietuvoje egzistuoja pakankamai daug išorinių verslo procesų optimizavimo trukdžių: nepasiruošę prekių tiekėjai, pasenusios apskaitos, sandėlių, logistikos sistemos. Read more