All Posts in lojalumas

2010-07-23 - 2 comments

Elektroninė komercija: įsimenami įspūdžiai

Voltas Disnėjus yra pasakęs, kad „klientai turėtų būti aptarnaujami taip, kad grįžę namo jie norėtų visiems apie mus papasakoti“. Su šiais žodžiais sunku nesutikti, jau senai žinoma, kad veiksmingiausia reklama yra tada, kai klientai kalba už Jus. Šia tema neseniai skaičiau Bobo Martelo (angl. Bob Martel) pamąstymus apie strateginį rinkodaros planavimą bei klientų lojalumo skatinimą. Savo pamąstymuose autorius didžiausią dėmesį skiria asmeniniams santykiams tarp pardavėjo ir kliento.

Autorius išskiria 4 pagrindinius aspektus:

  • fokusavimas į ateities pirkimus;
  • dovanos galia;
  • dėkingumas kiekvienam klientui;
  • šypsena.

Nesinori kartoti autoriaus minčių, todėl savo įraše pabandysiu apžvelgti kaip šios principus galima pritaikyti elektroninėje prekyboje Read more

2010-03-30 - No Comments!

Lojalumo programos

Esu rašęs, kad pirkėjas neturi būti verčiamas registruotis e. parduotuvėje, bet egzistuoja vienas BET. Jau senai apskaičiuota, kad išlaikyti esamą klientą yra pelningiau nei pritraukti naują. Dėl šios priežastis klientų lojalumas tapo vienu svarbiausių daugelio verslo organizacijų tikslų. Rodos, tiesiog reikia išlaikyti esamus klientus. Bet kaip? Yra prikurta gan daug įvairiausių e. komercijos lojalumo programų. Būtent apie jas šiame įraše ir pabandysiu parašyti.

  • Geresnės prekių pristatymo sąlygos (pvz. nemokamas pristatymas, pristatymas tą pačią dieną ir t. t.) klubo nariams.
  • Kaupiamosios nuolaidos už išleistą pinigų sumą (pvz. sukaupus 500 litų, būtų suteikiama 5 proc. nuolaida).
  • Nuolaidos ir ekskliuzyviniai pasiūlymai prenumeratoriams e. paštu, Facebook ir kt.;
  • Nuolaidos ar kitos geresnės pirkimo sąlygos tiems kas perka dažniau (pvz. antram mėnesio pirkimui 5 proc. nuolaida);
  • Partnerystės programa. Klientai, kurie atėjo pagal partnerių rekomendacijas gauna geresnes apsipirkimo sąlygas.
  • Virtualūs pinigai (=taškai), kuriais galite apmokėti už internetinėje parduotuvėje įsigyjamas prekes. Panašu į kaupiamąsias nuolaidas, tik čia kaupiami virtualus pinigai už išleistą pinigų sumą.
  • Paslaugų išplėtimas ar atnaujinimas (pvz. nusipirkus kompiuterį su operacine sistema, naują operacinę sistemą kai ji bus išleista, bus galima nusipirkti pigiau).
  • Perdirbimo programa. Klientai, kurie atidavė jūsų e. parduotuvėje nupirktas prekes į perdirbimą, gauna kažkokį paskatinimą.

Šiam kartui tiek. Lojalumo programų yra žymiai daugiau, bet net šios programos padėtų pritraukti dalį klientų apsipirkti dar kartą. Prisiminkite, tikrasis lojalumas neįmanomas be prisirišimo. O jis atsiranda, kai pirkėjui suteikiama ne tik apsipirkimo galimybė, bet ir papildoma vertė.

2009-11-12 - No Comments!

Apple Inc. naujienlaiškiai

Turbūt kiekviena kompanija, kuri siunčia reklaminius pasiūlymus, pranešimus ar kitą informaciją e. paštu, nori, kad jų laiškus skaitytų. Bet kiek tokių laiškų perskaitoma?

Aš skaitau daugiausia kas dešimtą laišką, tačiau niekada nepraleidžiu Apple Inc. laiškų. Aš juos tiesiog dievinu. Kodėl? Turbūt, pagalvojote – dar vienas Apple gerbėjas. Tai iš dalies tiesa – mėgstu Apple produkciją, bet jos negarbinu. Kiekvieną kartą kai renkuosi daiktą pirkimui, aš dar kartą turiu įsitikinti, kad Apple gamybos produkcija man bus geriausia.

Tačiau grįžkime prie naujienlaiškių. Mėgstu Apple e. laiškus dėl šių priežaščių:

  • Gražus dizainas. Geras erdvės (angl. whitespace), šriftų ir gražių nuotraukų kombinacijos pavyzdys.
  • Turinys. Informacija dažniausiai yra įdomi ir naudinga, pats naujienlaiškis nėra ilgas (aprašomas tik vienas įvykis ar produktas).
  • Lojalumas. Gavęs šiuos naujienlaiškius, jautėsi Apple klubo nariu.

Read more

2009-10-21 - No Comments!

Keli patarimai naujai e. parduotuvei

Šiandien kaip niekada daug interneto parduotuvių ir beveik kas dieną sužinome apie naujas. Norėčiau pasidalinti patarimais bei savo pamąstymais apie naujos interneto parduotuvės kūrimą .

  • Stovėjimas vietoje lygus mirčiai. E. verslas yra tas pats tradicinis verslas, todėl čia galioja ir tradicinio verslo taisyklės. Kaip ir betkokią kitą sistemą, e. parduotuvė reikalauja nuolatinio tobulinimo ir darbo su ja (tiek iš techninės pusės, tiek iš rinkodaros, tiek iš kitų), todėl prieš pradedami e. parduotuvės kūrimą, nepamirškite apgalvoti kaip bus prižiūrima, tobulinama ir vystoma sistema - būtina vystymo strategija. Nepamirškite, konkurentai irgi nemiega, todėl reikia reaguoti ne tik į klientų norus ar pastabas bei kūrėjo komandos idėjas, bet ir į konkurentų veiksmus bei rinkos situaciją.
  • Visų pirma aptarnavimas. Rašydamas aptarnavimas turėjau omenyje visą aptarnavimo sistemą: pradedant konsultantais, aiškia nepatenkintų klientų aptarnavimo politika ir baigiant pagalba svetainėje, patogiu katalogo naršymu, lengvai pasiekiama informacija ir t. t. Sakoma, kad klientais papasakos apie gerą patirtį 3 pažįstamiems, o apie blogą - 10 žmonių. Pagalvokite ar tikrai norite, kad apie jus šnekėtų blogai?
  • Žinokite savo klientus. Nuo pat pirmo e. parduotuvės kūrimo etapo turite žinoti kas bus jūsų klientai ir į ką orientuojates. Kai žinosite kas jūsų busimi klientai, galėsite pasirinkti ar kursite specializuotą parduotuvę ar „prekybos centrą“ internete, bus lengviau apsispręsti su reklama ir galėsite nešaudyti į debesis.
  • Aiški kainodara ir lojalumo skatinimas. Dabartinė situacija yra tokia, kad kaikurios e. parduotuvės, siekdamos išlikti ir pritraukti pirkėjus, žaidžia, mažindamos kainas. Tokiu būdu iškraipoma kainų rinką bei galiausiai nieko nepasiekiama. Vietoj kainų mažinimo, siūlau skatinti lojalumą. Suteikite pirkėjui nuolaidą, tačiau neverskite jos prašyti: jau įprasta tapo, kad ateidami į parduotuvę žinome, kad gausime nuolaidą, jei esame lojalūs klientai, o ateidami į turgų žinome, kad kainos yra užkeltos ir reikia derėtis. Todėl mano patarimas paprastas - nedarykite iš e. parduotuvės e.turgaus.

Tikiu, kad šie patarimai padės jums. Tačiau nepamirškite pasimokyti iš kitų klaidų: 5 e. parduotuvių problemos ir kitos 5 e. parduotuvių problemos Lietuvoje. Taip pat galite paskaityti ką šia tema mąsto Ramūnas iš digitouch!