All Posts in mobilusis telefonas

2010-03-16 - No Comments!

SMS

Šiandien kažkodėl mintys nukrypo į trumpųjų žiničių sritį. Visos mobiliojo ryšio bendrovės siūlo skambučių peradresavimo paslaugą, bet kažkodėl nėra trumpųjų žinučių peradresavimo. Kodėl?

Antras pastebėjimas, o labiau idėja - SMS skaitymas per naršyklę. Šiuo metu žinutę galima išsiųsti beveik iš visų operatorių savitarnos svetainių, tačiau nei vienoje iš savitarnos svetainių nemačiau galimybės perskaityti gautas žinutes. Jei nėra galimybės peradresuoti žinutės, tai bent perskaityti ją internete manau turėtų būti galimybė.

2010-02-26 - No Comments!

Mobilaus ryšio operatorių socialinė atsakomybė (II dublis)

Turbūt ir patys suprantate, kad sukčiavimas mobiliojo ryšio telefonais yra opi ir sudėtinga problema. Dėl šios priežasties ją būtina spręsti kompleksiškai.

Taigi, pirmiausias ir lengviausiai įgyvendinamas būdas – klientų informavimas:

  • mikro svetainė ar operatoriaus svetainės dalyje būtina informuoti klientus labiausiai paplitusius sukčiavimo būdus bei apie paskutinius užfiksuotus atvejus, rekomenduoti kaip elgtis tam tikroje situacijoje bei kur kreiptis ištikus nelaimei;
  • nemokamas pagalbos telefonas arba bent pagalbos linijos atskira dalis;
  • informaciniai pranešimai apie galimus sukčiavimo atvejus ir būdus SMS žinutę arba e. laišku, pvz. kartu su e. sąskaita;
  • informavimas per socialinius tinklus
  • atskiras infoblokas, kurį galėtų patalpinti visi norintys savo svetainėse, apie saugumą;
  • informavimas apie suteiktus trumpuosius numerius, jų savininkus bei tarifus;
  • jaunosios kartos informavimas apie sukčiavimus ir t. t.;

Be abejo, naivu tikėtis, kad vien informavimas užskirs kelią sukčiavimams, tačiau jei nors mažą dalį žmonių nepavyks apgauti, tai jau bus didelis laimėjimas.

Žmonės dažnai kenčia ir nuo sąlyginai oficialiu „sukčiavimo“ būdų. Todėl antras žingsnis – partnerių kontrolė iš operatoriaus pusės. Patys operatoriai dažniausiai (be tam tikrų išimčių) neteikia trumpųjų numerių, informacinio ir pramoginio turinio paslaugų. Jas teikia partneriai, todėl operatorius kaip tarpininkas turėtų prižiūrėti, kontroliuoti ir esant nusiskundimams taikyti sankcijas bei apie jas informuoti viešai (suprantama, kad dažnai tai konfidenciali informacija, todėl dar prieš sudarant sutartį reikėtų apibrėžti, kad esant nusižengimams, informacija bus viešinama). Be to, mano manymu, būtina reikalauti iš partnerių, kad vartotojai būtų aiškiai informuojami apie paslaugų kainas, apmokėjimo būdus ir paslaugas, kurias gauna už pinigus. Taip pat reikėtų vartotojus informuoti kiekvieną kartą, kai pinigai nuskaičiuojami nuo jų sąskaitos. Galiausiai vartotojams turi būti suteikiama aiški ir suprantama informacija apie tai, kaip atsisakyti paslaugos.

Bendrai, būtų puiku įgyvendinti patvirtinimo ir informavimo funkcionalumus, t.y. prieš nurašant pinigus už tam tikrą paslaugą nuo sąskaitos vartotojas turėtų patvirtinti savo sutikimą SMS žinutę arba mygtuko paspaudimų. Pvz., paskambini mokamų numeriu, robotas praneša, kad šis skambutis yra didesnio tarifo ir pasako minutės ar sujungimo kainą. Taip pat kartu su kitais operatoriais būtų galima nustatyti standartą, kad nusiuntus bet kokių trumpuoju numeriu žinutę su „?“ būtų nemokamai suteikiama informacija apie paslaugą, jos teikėją ir t. t.

Trečias žingsnis – operatoriaus atsakomybė. Operatorius kaip tarpininkas turėtų aiškiai apibrėžti savo politika sukčiavimo, nusiskundimų bei bendravimo su teisėsauga atvejais.

Taip pat man kaip paprastam vartotojui būtų įdomu sužinoti atsakymus į tokius klausimus:

  • Kokiais atvejais yra kompensuojami klientų nuostoliai?
  • Ar pinigai bus grąžinami visoms išaiškinto sukčiavimo aukoms ar tik toms kas parašė prašymą ar skundą?
  • Kaip kovojama su pasikartojančiais sukčiavimo atvejais?

Manau, apibrėžus jos viešai, padidėtų tam tikras pasitikėjimo ir skaidrumo lygis. Ką Jūs manote? Ką dar turėtų padaryti operatorius, kad apsaugotų savo klientus nuo sukčiavimo?

2010-02-22 - 1 comment.

Mobilaus ryšio operatorių socialinė atsakomybė

Per 2009 m. policijos duomenimis užregistruota 4540 sukčiavimų arba 47,6 proc. daugiau nei per 2008 m. (3076). Policijos departamentas prie VRM yra parengęs labiausiai paplitusių Lietuvoje sukčiavimo būdų atmintinę, tačiau su sukčiavimu asmeniškai susidūrę žmonės dažniausiai sutrinka. Juo labiau kad būdai ir metodai nuolatos tobulinami. Paskutiniu metu vis dažniau žmonės nukenčia nuo sukčių, kurie pinigus išvilioja naudodamiesi mobiliojo ryšio telefonais. Mobilaus ryšio operatoriai, mano manymu, galėtų prisiimti socialinę atsakomybę ir padėti savo klientams kovoti su sukčiavimu.

Įmonių socialinė atsakomybė – tai įmonių ideologija, politika bei praktika, atspindinti tokią įmonių elgseną, kai jos į savo veiklą savanoriškai įtraukia socialinius ir aplinkosaugos klausimus bei santykiuose su visais suinteresuotais visuomenės, verslo ir valdžios atstovais vadovaujasi pagarbos žmogui, visuomenei bei gamtai vertybiniais principais.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija - Apie įmonių socialinę atsakomybę

Mobilaus ryšio operatoriai turi visas galimybes mažinti sukčiavimo atvejus: pradedant nuo savo klientų informavimo apie naujausius sukčiavimo būdus (pvz. SMS žinute, e. laišku, socialiniuose tinkluose, oficialioje svetainėje arba atskiroje mikro svetainėje, pvz. Rusijos operatoriaus Beeline svetainė - http://safe.beeline.ru) iki baudų trumpųjų numerių perpardavėjams, nuo bendravimo su teisėsaugos struktūromis iki sukčiavimo išlaidų dalinio ar visiško kompensavimo. Be to, pvz. UAB Omnitel yra Įmonių socialinės atsakomybės Pasaulinio susitarimo naris Lietuvoje.

Be to, vartotojus operatoriai galėtų atsiųsti patvirtinimo SMS žinutę, kad jis bandė užsakyti tam tikrą paslaugą ir dėl šios priežasties jis turi patvirtinti, kad sutinka, jog nuo jo sąskaitos bus nuimti pinigai. Pvz. taip daro Rusijos MTS bendrovė.

2010-02-02 - No Comments!

10 auksinių mobilaus etiketo įsakymų

Pirmosios mobilaus etiketo taisyklės pasirodė 2000 m. kai žurnalistas Danas Briodis (angl. Dan Briody) viename iš savo straipsnių aprašė dešimt mobilaus etiketo įsakymų (angl. The Ten Commandments of Cell Phone Etiquette). Vėliau buvo išleista daug skirtingų mobilaus etiketo taisyklių rinkinių, tačiau Dano Briodžio etiketo taisyklės vis tiek išlieka aktualios ir dažnai cituojamos. Be abejo, šios taisyklės nėra visaapimančiuos (bent jau dėl tos priežasties, kad tobulėjant technologijoms, atsiranda vis nauji erzinantys veiksmai), tačiau jos buvo pirmosios.

10 auksinių mobilaus etiketo įsakymų:

  1. Neverskite aplinkinius klausytis Jūsų pokalbio. Jei šalia yra žmonių, kurie girdės jūsų pokalbį (pvz. autobuse, taksi, prie pietų stalo ir t. t.), venkite ilgų pokalbių (ypač asmeninių). Galite trumpais sakiniais atsakinėti, tačiau patariama paprašyti perskambinti arba pasakyti, kad perskambinsite vėliau.
  2. Neverskite aplinkinius klausytis jūsų erzinančios telefono skambučio melodijos.
  3. Nepamirškite išjungti telefoną renginių metu. Šią taisyklę tiek dažnai pažeidžiama, kad autorius negalėjo jos neįtraukti į sąrašą. Atvykus į renginį, nepamirškite išjungti ar, jei matote, kad išjungtus, patikrinti savo mobilųjį telefoną.
  4. Neturėkite su savimi daugiau nei 2 telefonus.
  5. Nesinaudokite telefonu vairuodami.
  6. Ištraukite ausines iš ausų, jei nekalbate telefonų.
  7. Nekalbėkite mobiliuoju telefonu garsiau nei kalbate įprastai.
  8. Netapkite savo mobilaus telefono vergu. Dėl suprantamų priežasčių, priklausomybė nuo telefono yra pavojinga: darbe trukdo vykdyti savo tiesiogines pareigas, o namie – būtina sau leisti pailsėti.
  9. Nebandykite nustebinti aplinkinių savo mobiliuoju.
  10. Nedėkite telefono ant stalo net jei laukiate skambučio. Pagalvokite, ar tikrai tai būtina? Ar neišgirsite skambučio, jei jis yra kišinėje ar rankinukę?

Tikiuosi, šios taisyklės Jums pravers. Man, tikiuosi ir Jums, jos atrodo natūraliomis ir logiškomis, tačiau problema, kad jos pastoviai pažeidžiamos, todėl priminimas apie jas, manau, yra reikalingas.

2009-11-25 - 4 comments

Bendravimo mobiliuoju telefonu etiketo taisyklės

Šiais laikas beveik visi turi mobiliųjų telefoną. Tačiau ne visi žino bendrąsias bendravimo mobiliuoju telefonu etiketo taisyklės. Rodos, kas gali būti paprasčiau. Mobilusis beveik nesiskiria nuo stacionaraus telefono, todėl turėtų galioti tos pačios taisyklės. Bet yra šiek tiek kitaip: egzistuoja vienas esminis skirtumas – naudojant mobiliųjų ryšį, negalime numatyti kokioje situacijoje yra žmogus, kuriam skambiname. Dėl šios priežasties, bendravimo mobiliuoju telefonu etiketo taisyklės šiek tiek skiriasi.
Read more