All Posts in pardavimai

2011-02-26 - 1 comment.

Septintasis TED įsakymas

Viena iš priežasčių, kodėl TED pristatymai yra geri (ne visi, bet vidutinis lygis yra labai aukštas) – 10 TED įsakymų arba patarimai pranešėjams. Aišku, ne visi prisilaiko šių įstatymų (patarimų), tačiau net jei pranešėjas prisilaiko bent pusės iš jų, gaunasi gero lygio pristatymas. Aš pilnai suprantu skirtumą tarp TED konferencijų pristatymų ir kitų prezentacijų, tačiau manau, kad visi šie patarimai yra pritaikomi visada arba beveik visada.
Nemėgstu dalyvauti seminaruose, konferencijose ir panašiuose renginiuose Lietuvoje, ne čia dažna nuodėmė – septintojo įsakymo (šeštojo patarimo) pažeidimas.

Nepardavinėk nuo scenos nei savo įmonės, nei savo produkto, nei savo raštų, nei savo beviltiško finansavimo poreikio, nes nusidėjėliai prasmeks tamsoje.

Viskas paprasta jokių pardavimų nuo scenos, jei apie tai nebuvo iš anksčiau paprašyta. Mūsų Lietuvėleje bandoma ką nors pardavinėti net per mokamas konferencijas.
Žmonės mėgsta pirkti, tačiau nenori, kad jiems kas nors ką nors bandytų įpiršti. Mano manymu, pagrindinė pardavėjo užduotis – kontakto užmezgimas, kliento edukacija, apsisprendimo palengvinimas, sąlygų patogiam apsipirkimui (ar sandoriui) sudarymas.

P.S. Kas iš lietuvaičių gerai pristatinėja? Kieno seminarą ar pristatymą verta aplankyti?

2009-07-31 - No Comments!

Reklama per e. sportą

E. sportas yra populiarus visame pasaulyje, net girdėjau gandus, jog žadama įtraukti į vasaros olimpines žaidynes. Šis sportas sparčiai vystosi, Lietuvoje įvairių žaidimų profesionalių žaidėjų 2005 m. buvo apie 15 tūkst. , o dabar jų apie 40 tūkst. Žaidėjų komandos nėra išlepintos dėmesio, todėl kol kas sutinka reklamuoti betkokią produkciją ir už nedidelę kainą. Skandinavijoje ar Korėjoje didelės korporacijos (Microsoft, Logitech ir t.t.) varžosi už teisę remti geriausias komandas. Dažniausiai kovas Baltijos šalyse stebi nuo 300 iki 15 000 žmonių, priklausomai nuo renginio, todėl reklama ypač susijusi su internetu, e. komercija, serveriais ir panašia veikla galėtų būti itin efektyvi žaidėjų bendruomenėje.

Reziumuojant, e. sportas yra pigus, Lietuvoje kol kas neišnaudotas reklamos ir pardavimų kanalas.