All Posts in patarimas

2010-04-29 - 6 comments

E. parduotuvių klaidos ir praktiniai patarimai

Žadėjau nerašyti apie e. parduotuvių klaidas, tačiau vis dėlto parašysiu, nes šiandienos dieną leidžiu konferencijoje  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, todėl pabandysiu aprašyti ką gero išgirsiu.

E. prekybai netinkamas produktas

  • pigios prekės, kurių žymią dalį kainos sudaro pristatymo mokestis;
  • prekės, kurias galima nusipirkti visur (jeigu nėra pridėtinės vertės pirkti internetu);
  • tam tikros specifinės aprangos prekės, turinčios specifinių savybių (pvz. kostiumai);
  • prekės, kurias prieš perkant reikia paliesti, paragauti, pauostyti arba pamatyti realų pirkinį (negalioja pakartotiniam pirkimui);
  • prekės, kurias draudžiama pardavinėti internetu (alkoholis, vaistai ir pan.).

Verslo procesų neoptimizavimas

Pagrindiniai ir svarbiausi vystymo tikslai:

  • gerinti konversiją;
  • didinti užsakymų sumas;
  • kasdien į e. parduotuvę atvesti daugiau lankytojų (svarbu išlaikyti protingą pirkėjo kainą).

Būtina matuoti, analizuoti ir optimizuoti, tačiau Lietuvoje egzistuoja pakankamai daug išorinių verslo procesų optimizavimo trukdžių: nepasiruošę prekių tiekėjai, pasenusios apskaitos, sandėlių, logistikos sistemos. Read more

2010-04-04 - No Comments!

Geresnis klaidos puslapis

Kompiuterininkai šiandien švenčia Lankomiausio puslapio diena. Jie juokauja, kad pats lankomiausias interneto puslapis – 404 klaidos puslapis. O kadangi šis puslapis yra pats populiariausias, pakalbėkime apie jo patogumą. Jau rašiau apie tai (Ups… padariau klaidą arba dar kartą apie 404), kad Lietuvos „geriausieji iš geriausiųjų“ nesinaudoja viena iš kūrybos erdvių. 404 klaidos puslapis nėra tik kūrybos erdvė. Jo pagalba galima pagerinti visos svetainės vartotojiškumo ir optimizavimo paieškos varikliams lygius. Kaip tai padaryti?

  1. Nenaudokite standartinio klaidos puslapio. Standartinis paieškos puslapis nėra naudingas ar patogus.
  2. Nenaudokite nukreipimo į kitą puslapį. Nukreipdami vartotoją į kitą puslapį (pvz. titulinį svetainės puslapį), Jūs nuvilsite vartotojo lūkesčius: jis norėjo vieno puslapio, o gavo kitą.
  3. Atsiprašykite vartotojo ir paaiškinkite jam kas įvyko. Vidutiniškas interneto vartotojas neturi žalio supratimo apie 404 klaidą, todėl nėra priežasties kodėl reikėtų puslapį užvadinti – 404 klaidos puslapis ar panašiai. Paprasčiausiai, paaiškinkite dėl kokių priežasčių jis mato kitokį puslapį ir ką reikėtų daryti, kad ateityje tai nepasikartotų.
  4. Nukreipkite vartotoją tinkamą linkmę. Vartotojas visada turi aiškiai matyti kur jis toliau gali judėti, todėl klaidos puslapyje rekomenduotina, kad be paaiškinimo dar būtų nuorodos į titulinį ir kitus populiariausius puslapius (arba tiesiog svetainės žemėlapis), paieškos laukas, pasiūlymas kur ieškoti užklaustą puslapį (pvz. Galbūt jūs norėjote apsilankyti ... ).
  5. Fiksuokite iš kur į klaidos puslapį atėjo vartotojas. Dažniausiai vartotojas į klaidos puslapį patenka neteisingas suvedęs adresą, iš paieškos puslapio, kuriame buvo neaktuali informacija, iš vidinio svetainės puslapio, kuriame buvo neteisinga nuoroda. Žinant priežastį, dėl kurios vartotojas pateko į svetainę, galima tobulinti pačią sistemą.
  6. Leiskite vartotojui išsakyti ką jis galvoja. Taip, taip, taip... Jei fiksuojate iš kur į klaidos puslapį atėjo vartotojas, jūs ir taip žinosite, kad pvz. kažkurį nuoroda veda į neegzistuojantį puslapį. Bet tegul vartotojas vistiek išsako, ką galvoja (nesvarbu ar tai bus pyktis ar pranešimas, kad neveikia nuoroda). Bent vienas iš 1000 tikrai parašys naudingą patarimą.
  7. Nepersistenkite su puslapio dizainu. Vartotojas atėjęs į klaidos puslapį ir taip atsiduria savotiškoje stresinėje situacijoje. Vartotojui turi būti aiškiai suprantama, kad jis atsidūrė norimoje svetainėje, tik dėl kažkokios priežasties norimo puslapio joje nėra. Nevadinkite vartotojo kvailiu ar kitaip nežeminkite joje.

Ar žinote, kad...
Šiandien, 2010 m. balandžio 4 d., visas krikščioniškas pasaulis švenčia Velykas. Bet mažai kas žino, jog šiandien šv. Izidoriaus iš Sivilijos – interneto šventojo globėjo (kitais duomenimis, oficialaus patvirtinimo dar nėra, – žr. vydija.lt) – diena. Galbūt oficialaus patvirtinimo ir nėra, bet, mano manymu, ši diena ir šis šventasis labai tinkami.

Naudingos nuorodos

2010-03-20 - 2 comments

Apie vėlavimą

Pastaruoju metu pastebiu, kad vėlavimas tampa beveik norma. Vėluoja visi – draugai į vakarėlį, merginos į pasimatymus, verslo klientai ir partneriai – į susitikimus ir t. t. Aišku, kartais vėlavimas būna neišvengiamas, bet kadangi gyvename mobiliuoju telefonu eroje ir visi turi mobilius telefonus, turėtų būti nesunku paskambinti ir apie tai pranešti.

Man laikas, o kartu ir punktualumas, yra vertybė, todėl mane labai erzina vėlavimas. Manau, kad tai negražus ir arogantiškas įprotis.

Yra toks senas anekdotas:

Mergina: – Susitinkam 7 vakaro, toj pačioj vietoj. Jei kuris iš mūsų vėluotų... Vaikinas: – ... tai aš palauksiu.

Aišku, nereikia kaltinti tik merginas, vaikinai irgi dažnai vėluoja. Niekur tai neparašyta, bet, mano nuomone, vaikinas į pasimatymą su mergina neturi vėluoti išvis. Mergina šiek tiek gali vėluoti (juk visi žinome kiek joms reikia laiko, kad jaustųsi graži), tačiau jei nuolat mergina vėluoja, taip lyg jį sakytų vaikinui, kad jis nevertas, kad jį ateitų laiku.

Pagal etiketo normas, į iš anksčiau suderintą susitikimą ar pasimatymą vėluoti negalima. Yra rekomenduojama ateiti kelėta minučių anksčiau arba laiku, tačiau nederėtų labai pikti, jei vėlavimas neviršija 5-10 minučių.

Bendrai, egzistuoja žmonių rūsys, kurie vėluoja visur ir visada nepriklausomai nuo oro sąlygų, atstumo, transporto problemų, sutarto laiko ir t. t. Turbūt kiekvieno gyvenime bent kartą pasitaikė toks žmogus. Nors mane erzina vėlavimas, bet aš negaliu atsisakyti malonumo matytis ir bendrauti su man patinkančiais nepunktualiais žmonėmis, todėl vadovaujuosi paprastomis taisyklėmis:

  • neskirkite susitikimo ten kur laukti būtų nepatogu;
  • sugalvokite ką veiksite, jei žmogus vėluos;
  • paprašykite, kad žmogus perspėtų, jei jis vėluos;
  • jei įmanoma neprisiriškite prie laiko ir neskirkite susitikimų vėliau;
  • papasakokite kitam žmogui apie savo planus ir apie tai kiek laiko turėsite (kiek laiko lauksite sutartoje vietoje). Tokiu būdu žmogus turėtų suprasti, kad vėluodamas, jis mažina susitikimui skirtą laiką.

2010-02-28 - No Comments!

12 patarimų e. parduotuvės kūrėjams

Mano galvoje kaip visada chaosas. Todėl šiame įraše pabandysiu į vieną surinkti visus techninius pamąstymus apie e. parduotuvės kūrimą. Manau, tai bus naudinga ir man ir jums.

  1. Išsaugokite į cache (atsiprašau kalbininkų, tačiau man sąžinė neleidžia naudoti žodį podėlis) viską ką tik galite: prekių aprašymų puslapius, paieškos rezultatus, prekių krepšelius ir t. t. ir panašiai. Tai padės sumažinti duomenų bazės apkrovimą bei pagreitins sistemos veikimą.
  2. Sumažinkite užklausų į duomenų bazę skaičių.
  3. Naudokite saugomas procedūras (angl. stored procedures). Duomenų bazė tampa izoliuota nuo besikeičiančių verslo taisyklių. Be to, šių procedūrų naudojimas stimuliuoja pakartotinį procedūros naudojimą bei modulumą (angl. modularity). O taip, leidžia padidinti duomenų bazės saugumą. Plačiau: MySQL 5.0 New Features: Stored Procedures.
  4. Išskirkite e. parduotuvę į du skirtingus serverius: viename sistema, kitame - duomenų bazė.
  5. Darykite atsargines kopijas. Banalu, bet patirtis rodo, kad apie atsarginių kopijų darymą kūrėjai pamiršta.
  6. Tikrinkite formas:
    • vartotojui privaloma pasakyti, kad jis kažką padarė blogai;
    • visi užpildyti  laukai po patikrinimo privalo likti užpildyti;
    • peržiūrėkite ar nėra SQL injekcijų.
  7. Apgalvokite veiksmus nulužus serveriui ar užpuolus programišiams (taip pat žinomi kaip hakeriai).
  8. Naudokite SSL sertifikatą tik atsiskaitymų ir kitiems puslapiams, kur reikalingas padidintas saugumo lygis. Kodėl? Tyrimai rodo, kad SSL naudojimas visoje sistemoje padidina kreipimųsi į serverį skaičių, bet nesuteikia papildomos naudos. Be to, gali kilti problemų su Google Analytics.
  9. Pasistenkite nenaudoti ar sumažinti sesijos unikalaus parametro (SSID) naudojimą formuojant svetainės adresą. Šis parametras teršia svetainės adresą, bet nesuteikia kažkokios aiškios naudos. Iškyrus atvejus, kai reikia išsaugoti prekių krepšelio turinį.
  10. Paruoškite e. parduotuvę analizei. Neužtenka į kodą įdėti Google Analytics kodo gabaliuką, pati svetainė turi būti paruošta šio įrankio naudojimui. Plačiau: How to Use Ecommerce Tracking in Google Analytics.
  11. Sudarykite prielaidas standartizuotam turiniui. Plačiau: Canonicalization Defined.
  12. Rašykite dokumentaciją:
    • kitiems programuotojams - žinau, kad programuotojai nekenčia rašyti dokumentacijos, tačiau tai būtina. Prisiminkite, kiek kartų teko keikti programerius, kad jie nepaliko normalios dokumentacijos.
    • e. parduotuvės administratoriams - neužtenka apsaugoti pačią sistemą nuo kvailų vartotojų bei sukurti suprantamą pagalbos sistemą, būtina po savęs palikti vartotojo naudojimosi instrukciją.

Turbūt šiam kartui tiek. Jei į galvą šaus daugiau minčių, pratęsiu.

2009-10-21 - No Comments!

Keli patarimai naujai e. parduotuvei

Šiandien kaip niekada daug interneto parduotuvių ir beveik kas dieną sužinome apie naujas. Norėčiau pasidalinti patarimais bei savo pamąstymais apie naujos interneto parduotuvės kūrimą .

  • Stovėjimas vietoje lygus mirčiai. E. verslas yra tas pats tradicinis verslas, todėl čia galioja ir tradicinio verslo taisyklės. Kaip ir betkokią kitą sistemą, e. parduotuvė reikalauja nuolatinio tobulinimo ir darbo su ja (tiek iš techninės pusės, tiek iš rinkodaros, tiek iš kitų), todėl prieš pradedami e. parduotuvės kūrimą, nepamirškite apgalvoti kaip bus prižiūrima, tobulinama ir vystoma sistema - būtina vystymo strategija. Nepamirškite, konkurentai irgi nemiega, todėl reikia reaguoti ne tik į klientų norus ar pastabas bei kūrėjo komandos idėjas, bet ir į konkurentų veiksmus bei rinkos situaciją.
  • Visų pirma aptarnavimas. Rašydamas aptarnavimas turėjau omenyje visą aptarnavimo sistemą: pradedant konsultantais, aiškia nepatenkintų klientų aptarnavimo politika ir baigiant pagalba svetainėje, patogiu katalogo naršymu, lengvai pasiekiama informacija ir t. t. Sakoma, kad klientais papasakos apie gerą patirtį 3 pažįstamiems, o apie blogą - 10 žmonių. Pagalvokite ar tikrai norite, kad apie jus šnekėtų blogai?
  • Žinokite savo klientus. Nuo pat pirmo e. parduotuvės kūrimo etapo turite žinoti kas bus jūsų klientai ir į ką orientuojates. Kai žinosite kas jūsų busimi klientai, galėsite pasirinkti ar kursite specializuotą parduotuvę ar „prekybos centrą“ internete, bus lengviau apsispręsti su reklama ir galėsite nešaudyti į debesis.
  • Aiški kainodara ir lojalumo skatinimas. Dabartinė situacija yra tokia, kad kaikurios e. parduotuvės, siekdamos išlikti ir pritraukti pirkėjus, žaidžia, mažindamos kainas. Tokiu būdu iškraipoma kainų rinką bei galiausiai nieko nepasiekiama. Vietoj kainų mažinimo, siūlau skatinti lojalumą. Suteikite pirkėjui nuolaidą, tačiau neverskite jos prašyti: jau įprasta tapo, kad ateidami į parduotuvę žinome, kad gausime nuolaidą, jei esame lojalūs klientai, o ateidami į turgų žinome, kad kainos yra užkeltos ir reikia derėtis. Todėl mano patarimas paprastas - nedarykite iš e. parduotuvės e.turgaus.

Tikiu, kad šie patarimai padės jums. Tačiau nepamirškite pasimokyti iš kitų klaidų: 5 e. parduotuvių problemos ir kitos 5 e. parduotuvių problemos Lietuvoje. Taip pat galite paskaityti ką šia tema mąsto Ramūnas iš digitouch!