All Posts in pirkėjas

2016-07-12 - No Comments!

Bilietų platintojų atsakomybė

Prieš kurį laiką įvyko nemaloni situacija – likus vos kelioms savaitėms iki labai lauktų „5'nizza“ koncertų, pasirodymai buvo atšaukti. Na, ką padarysi? Liūdna, bet pasitaiko. Tačiau tai buvo tik istorijos pradžia. Po kiek laiko paaiškėjo, kad koncertai neįvyko dėl organizatorės kaltės, o grupė net nežinojo apie antrą suplanuotą pasirodymą. Toliau tik gražiau – pasklido žinios, kad organizuojanti įmonė yra prie bankroto ribos, todėl teko kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Istorijoje dar nepadėtas taškas, bet ji paskatino parašyti šį įrašą.

Visoje šioje istorijoje dalyvauja trečioji šalis – bilietų platintojas „BILIETAI.LT“. Oficialiai bilietų platintojo atstovai deklaruoja, kad daro viską kas tik jų jėgose, kad pirkėjai atgautų pinigus, kai kuriems pirkėjams net (!) buvo grąžintas vieno euro administracinis mokestis, bet iš tiesų, susidaro toks įspūdis, kad jie tiesiog stovi nuošaly ir stebi, kad visa šita istorija kuo mažiau juos paliestų. Ir, žinote, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, jie yra visiškai švarūs.

Read more

2010-11-10 - 4 comments

25 pirkėjų mintys

  1. Man nereikia, kad būtumėte idealūs. Aš tenoriu jumis pasitikėti.
  2. Aš nenoriu, kad būtumėte geriausi. Tiesiog, tesėkite savo pažadus ir atlikite savo darbą gerai.
  3. Nebijokite man pasakyti kai kažko nežinote, tai padėtų jumis pasitikėti.
  4. Man tikrai svarbu, kad jūs nepamirštumėte padėkoti.
  5. Malonus balsas ragelyje man reiškia daugiau nei manote.
  6. Aš nesusimąstysiu , kad veltui leidžiu laiką, kol būsiu tikras, jog gaunu kažką vertingą.
  7. Mano gyvenime ir taip daug streso. Neverskite manęs stresuoti ir tapsite mano draugu.
  8. Jei jau tapote mano draugu, prašau, kreipkitės į mane vardu.
  9. Kartais aš jaučiuosi kaip pasimetęs vaikas, todėl norėčiau, kad manimi pasirūpintų, bet tikrai neprisipažinsiu niekam, kad taip jaučiuosi.
  10. Aš norėčiau papasakoti kaip pagerinti mūsų bendravimą. Kodėl apie tai niekada nepaklausiate?
  11. Dažnai aš nesuprantu apie ką pasakojate. Pabandykite kalbėti aiškiais žodžiais.
  12. Aš norėčiau jumis pasitikėti, bet mane jau anksčiau yra apgavę.
  13. Jei jūs nuvilsite mane ar man šiaip kažkas labai nepatiks, aš papasakosiu apie tai savo draugams ir pažįstamiems. Taip pat aš pasielgsiu, jei tapsite mano draugu. Rinktis jums.
  14. Kai aš rekomenduoju jus savo draugams ir jie lieka jumis patenkinti, aš džiaugiuosi, nes aš nenuvyliau draugų ir išlikau jiems patikimas patarėjas. Man tai tikrai daug reiškia.
  15. Nesvarbu kiek pinigų aš turiu banko sąskaitoje, aš vistiek mėgstu nemokamas dovanėles.
  16. O dar labiau mėgstu individualias, tik man skirtas dovanėles.
  17. Taip pat, man nepatiktų, jei suprasčiau, kad kitus klientus mylite labiau nei mane.
  18. Aš nežinau ko aš noriu. Parodykite geriausias prekes ir aš galbūt jas įsigysiu.
  19. Aš patikėsiu, kad išmanote viską apie savo prekes, jei papasakokite apie jas taip, kad aš nesugalvočiau nei vieno papildomo klausimo.
  20. Nepamirškite man papasakoti kokių nors įdomių detalių apie įsigyjamą prekę, kad turėčiau ką pasakyti, kai prieš draugus girsiu naują pirkinį.
  21. Aš nemėgstu kartotis, todėl pabandykite suprasti viską iš pirmo karto.
  22. Aš mėgstu su jumis bendrauti, bet neverskite su jumis bendrauti per prievartą.
  23. Aš kartais būnu neteisus, bet nenorėčiau, kad jūs galvotumėte, jog aš neteisus visada.
  24. Aš jus gerbsiu, jei nežiūrėsite iš aukštai į mane kai suklydau.
  25. Man patinka pirkti, bet nereikia manęs akivaizdžiai versti pirkti.

2010-06-28 - No Comments!

Ko galima pasimokyti iš TV parduotuvių?

Prisipažinsiu, senai nežiūrėjau TV. Bet, kadangi, kaip visi turbūt žino, šiuo metu vyksta Pasaulio futbolo čempionatas , daugiau laiko praleidžiu prie televizoriaus nei kompiuterio. Taip bejunginėdamas kanalus, atradau (galbūt daugeliui tai nėra naujiena, bet man buvo tikrai įdomu) Top Shop TV parduotuvę. Jų e. parduotuvė yra nesąmonė (mirgu margu), tačiau iš per TV rodomų reklamų reikėtų pasimokyti ir pritaikyti jas savo e. parduotuvėms. Iš pardavimų pusės, jie labai teisingai pateikia savo produktus. Aišku, lietuviai nieko naujo neišrado, nes tai standartiniai amerikietiški TV pardavimai, tačiau tai nereiškia, kad iš jų nereikėtų mokytis. Be abejo, viskas turi vykti su galva.

Įdomus ir „kabinantis“ prekės aprašymas

Pirmiausia, kai matai šias reklamas, susidaro jausmas, kad be šio produkto tikrai negalima gyventi. Viskas aprašoma lyg produktas būtų iš kokios nors pasakos. Aišku, taip nėra, bet juk norisi tikėti, ar ne? Bet kuriuo atveju, toks aprašymas yra daug įdomesnis nei banalus charakteristikų išvadinimas. Nepriklausomai ką parduodate, nepriklausomai kiek yra tokių pačių pardavėjų, būtina, kad vartotojas pamatytų prekės išskirtinumą (visada yra kažkokia savybė, kurį išskiria prekę iš kitų) tarp kitų prekių, suprastų prekės specifiką ir sužinotų, kodėl būtent šią prekę jis turėtų nusipirkti (t.y. reikia išvardinti privalumus). Tikslui pasiekti padės geresnės kokybės paveiksliukai, detalesnė informacija, „žmogiškas“  aprašymo tekstas (kad nereikėtų patirti papildomu išlaidų, galima tiesiog kopijuoti iš gamintojų reklaminių bukletų), video apžvalga ir t.t. Be to, testuokite, bandykite savo prekes nepriklausomai kokios jos bebūtų ir rašykite apie tai.

O pirmas patarimas – vartotojui neužtenka specifikacijų, pateikite „žmogiškus“ prekių aprašymus.

Turbūt reikėtų paaiškinti ką turėjau omeny, rašydamas „žmogiškas“ prekių aprašymas. Prisiminkite, kaip elgiasi žmonės parduotuvėje kai nori sužinoti apie produktą. Dažniausiai, jie klausia konsultanto. Bet klausia ne apie charakteristikas, bet apie savybes. Konsultanto pasakojimą apie savybes aš ir vadinu „žmogišku“ prekių aprašymu.

Aiški veiksmų seka

Peržiūrėjęs Top Shop video, žiūrovas sužino ne tik kokią nuostabį reklamuojamą prekę, bet ir aiškią instrukciją kaip elgtis toliau. Taip pat, turėtų būti ir jūsų e. parduotuvėje, vartotojui turi būti aiški veiksmų seka, t.y. radęs prekę, jis turėtų aiškiai ir vienareikšmiai suprasti kaip tą prekę įsigyti.

Pinigų grąžinimo bei originalių prekių garantijos

Šiaip žmonės yra iš prigimties patiklūs, tačiau jie dažniausiai būna jau daug kartų apgauti, todėl visada nori dar kartą išgirsti ar perskaityti garantijas, kad jie nebus apgauti šį kartą. Reklamoje per TV aiškiai pasakoma, kad bet kurią internetu ar telefonu įsigytą Top Shop prekę per 14 dienų nuo užsakymo gavimo galite nemokamai grąžinti ir atgauti už prekę sumokėtus pinigus. Be to, yra garantuojama ir dėl prekių originalumo (kažkas panašaus į „Originalias bei reklamą atitinkančias prekes įsigysite tik mūsų svetainėje, užsisakę telefonu ar specialiose Top Shop parduotuvėse). Du, rodos, nieko nereiškiantys sakiniai, bet iš tikrųjų vartotojui jie reiškia labai daug. Vien dėl šių sakinių jis mažiau bijos rizikuoti ir pirkti reklamuojamas prekes. Todėl nepamirškite savo svetainėje nurodyti, kad...

  • e. parduotuvė yra 100 proc. saugi;
  • e. parduotuvėje parduodamos tik originalios prekės;
  • e. parduotuvė garantuoja, kad grąžins pinigus, jei prekė netiks ar nepatiks. Išskirtinis pasiūlymas ir dovanos

Kaip Maxima pavyzdys parodė, geriausia yra nustatyti didesnę kainą, o vėliau padaryti nuolaidą. Panašiu principu veikia ir TV parduotuvės. Visos reklamos metu yra pateikiama ir pastoviai minima, kad tai yra išskirtinis pasiūlymas (dažniausiai, išskirtinė kaina) tik Jums ir tik šiandien. Be to, kiekvienas  pirkėjas galima sakyti visada gauna dovanu kokią nors nesąmonė pridėtinę vertę, pvz. krepšelis į kurį patogiai sudėsite nupirktą daiktą, papildomą antgalį kilimams valyti ir t. t.

Darykite kai kurioms kainoms „nuolaidas“ bei apdovanokite savo pirkėjus (pvz. papildoma nuolaida kitam pirkimui, koks nors menkniekis).

Nuolaida kiekiui

Pratęsiant apie išskirtinius pasiūlymus, norėčiau plačiau parašyti apie vieną iš tokių pasiūlymų atvejų. „Nupirkite 2 prekes ir 3 gausite dovanu“. Maždaug taip skamba reklamos tekstas. Vėlgi, jame nėra jokios magijos, bet jis veikia. Leiskite pirkėjui suprasti, kad pirkti daugiau labiau apsimoka. Pvz. jei žmogus ras dar 2 žmonės, kuriems reikalingas tas daiktas, jie visi 3 gaus daiktą žymiai pigiau. Todėl nebijokite daryti nuolaidos didesniems kiekiams net nesulaukus iš kliento prašymo.

2010-02-22 - 4 comments

10 dalykų, kurių galbūt nežinojote apie savo „e“ pirkėjus

Lietuvoje tikiuosi nėra nei vieno e. parduotuvės vadovo, kuris galvoja, kad vien dizainas ir vartotojiškumas (angl. usability) atneš parduotuvei pelną. Negalima pamiršti, jog be teisingos logistikos, kainodaros, buhalterijos, marketingo, atitinkamo parduotuvės asortimento bei informacijos apie jį, lojalumo skaitinimo ir kitų dalykų jokia, net labai graži ir patogi parduotuvė neatneš pelno. Tačiau, kaip bebūtų, dizaino ir vartotojiškumo negalima pamiršti, todėl šiame įraše aš pabandysiu apžvelgti, mano manymu, svarbius momentus, kurių galbūt nežinojote apie savo pirkėjus. Read more