All Posts in prezentacija

2011-11-11 - 5 comments

10 patarimų mobiliųjų aplikacijų kūrėjams @ WUD LT 2011

  1. Kas tinka viskam, netinka niekam.
  2. Nepamirškite, kad dizaino kūrimas mobiliems įrenginiams skiriasi nuo interneto svetainių ar programinės įrangos dizaino kūrimo.
  3. Prieš pradedant, atverskite platformos kūrėjų rekomendacijas ir dizaino šablonų bibliotekas.
  4. Išties geram dizainui sukurti neužtenka vien Photoshop.
  5. Kurkite turinį – dizainas be turinio nieko vertas.
  6. Gera naudotojo sąsaja neleidžia naudotojui padaryti klaidos.
  7. Padėkite savo naudotojams padėti jums.
  8. Geriau, kai pagalbos skyrelis yra, nei kai jo visai nėra.
  9. Neskubėkite viską kišti į nustatymų langą. Labai tikėtina, kad šio funkcionalumo visai nereikia.
  10. Naudotojo sąsaja turi adaptuotis, atsižvelgiant į naudotojo elgesį.

Mano pranešimą taip pat rasite Scribd, visų pranešėjų patarimai vienoje prezentacijoje patalpinti IdeaCode Slideshare

2011-02-26 - 1 comment.

Septintasis TED įsakymas

Viena iš priežasčių, kodėl TED pristatymai yra geri (ne visi, bet vidutinis lygis yra labai aukštas) – 10 TED įsakymų arba patarimai pranešėjams. Aišku, ne visi prisilaiko šių įstatymų (patarimų), tačiau net jei pranešėjas prisilaiko bent pusės iš jų, gaunasi gero lygio pristatymas. Aš pilnai suprantu skirtumą tarp TED konferencijų pristatymų ir kitų prezentacijų, tačiau manau, kad visi šie patarimai yra pritaikomi visada arba beveik visada.
Nemėgstu dalyvauti seminaruose, konferencijose ir panašiuose renginiuose Lietuvoje, ne čia dažna nuodėmė – septintojo įsakymo (šeštojo patarimo) pažeidimas.

Nepardavinėk nuo scenos nei savo įmonės, nei savo produkto, nei savo raštų, nei savo beviltiško finansavimo poreikio, nes nusidėjėliai prasmeks tamsoje.

Viskas paprasta jokių pardavimų nuo scenos, jei apie tai nebuvo iš anksčiau paprašyta. Mūsų Lietuvėleje bandoma ką nors pardavinėti net per mokamas konferencijas.
Žmonės mėgsta pirkti, tačiau nenori, kad jiems kas nors ką nors bandytų įpiršti. Mano manymu, pagrindinė pardavėjo užduotis – kontakto užmezgimas, kliento edukacija, apsisprendimo palengvinimas, sąlygų patogiam apsipirkimui (ar sandoriui) sudarymas.

P.S. Kas iš lietuvaičių gerai pristatinėja? Kieno seminarą ar pristatymą verta aplankyti?

2010-05-05 - No Comments!

E. verslas šiandien: konferencijos medžiaga

Dar kartą grįžkime prie „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“ konferencijos. Organizatoriai nemokamai paviešino seminaro medžiagą.

Apie informacijos naudingumą spręsti Jums. Dalyvio mokestis buvo 340 Lt (+PVM).

Medžiaga turėtų būti papildyta dar 2 pranešimais.

2010-04-30 - No Comments!

Prezentacijos menas

Prezentacijos rengimas yra menas. Vakar, sėdėdamas seminare  „E. verslas šiandien: Kokie procesai būtini norint išlikti rinkoje?“, skaičiau U.S. Army discovers PowerPoint makes you stupid apie puikų NY Times straipsnį We Have Met the Enemy and He Is PowerPoint . Skaičiau straipsnius, nes pats seminaras buvo nuobodokas. Nekaltinčiau dėl to PowerPoint naudojimo. Paprasčiausia, manau, kad Lietuvoje labai mažai kas moka rengti įdomias prezentacijas bei sudominti auditoriją. Jei rašyti atvirai, mano atmintyje išliko daugmaž dešimt pranešėjų iš Lietuvoje, kurie tikrai sudomino, kiti - paliko blankų arba visai neigiamą įspūdį. Gal aš ne į tas konferencijas ar seminarus vaikštau? Kieno prezentaciją iš lietuvių patartumėte išgirsti?

Šiame įraše nerašysiu apie prezentacijų dizainą. Grožis yra subjektyvus dalykas, tačiau, mano manymu, yra nepriimtina, kai į prezentaciją įdedamas visas pranešimo tekstas ar jo fragmentas. Tik mažas procentas žmonių sugeba apdoroti skaitomą ir girdimą informacija vienu metu. Jei norima, kad pranešimas būtų vėliau naudojamas kaip priemonė gauti žinias, geriausia būtų išplatinti atskirą pranešimo tekstą. Ar teko skaityti kokio nors žymaus politiko ar mokslininko kalbą iš Powerpoint prezentacijos (aišku, Lietuvoje gali būti visko)? Ar galite įsivaizduoti, kad koks nors steve jobs į prezentaciją įrašytų visą pranešimo tekstą ar jo fragmentą? Sutikite, būtų juokinga ir nesolidu, bet Lietuvoje tai dažna praktika. Kas keisčiausia, Lietuvoje žmonės už tokias PowerPoint prezentacijas moka pinigus. Pikta.

Prezentacija turi padėti suvokti informaciją, bet nekonkuruoti su pranešimu, t.y. prezentacija turėtų būti pagalbinių įrankių perteikti informaciją, kurį geriau suprantama, kai yra matoma (pvz. grafikai, paveiksliukai ir panašiai) bei fokusuoti klausytojų dėmesį ties svarbiausias aspektais (tam pilnai užtenka 1-2 žodžių). Bendrai, didžioje daugumoje prezentacijų nereikalingos net „pagrindinės tezės“, ką jau kalbėti apie daug teksto.