All Posts in reklama

2010-06-28 - No Comments!

Ko galima pasimokyti iš TV parduotuvių?

Prisipažinsiu, senai nežiūrėjau TV. Bet, kadangi, kaip visi turbūt žino, šiuo metu vyksta Pasaulio futbolo čempionatas , daugiau laiko praleidžiu prie televizoriaus nei kompiuterio. Taip bejunginėdamas kanalus, atradau (galbūt daugeliui tai nėra naujiena, bet man buvo tikrai įdomu) Top Shop TV parduotuvę. Jų e. parduotuvė yra nesąmonė (mirgu margu), tačiau iš per TV rodomų reklamų reikėtų pasimokyti ir pritaikyti jas savo e. parduotuvėms. Iš pardavimų pusės, jie labai teisingai pateikia savo produktus. Aišku, lietuviai nieko naujo neišrado, nes tai standartiniai amerikietiški TV pardavimai, tačiau tai nereiškia, kad iš jų nereikėtų mokytis. Be abejo, viskas turi vykti su galva.

Įdomus ir „kabinantis“ prekės aprašymas

Pirmiausia, kai matai šias reklamas, susidaro jausmas, kad be šio produkto tikrai negalima gyventi. Viskas aprašoma lyg produktas būtų iš kokios nors pasakos. Aišku, taip nėra, bet juk norisi tikėti, ar ne? Bet kuriuo atveju, toks aprašymas yra daug įdomesnis nei banalus charakteristikų išvadinimas. Nepriklausomai ką parduodate, nepriklausomai kiek yra tokių pačių pardavėjų, būtina, kad vartotojas pamatytų prekės išskirtinumą (visada yra kažkokia savybė, kurį išskiria prekę iš kitų) tarp kitų prekių, suprastų prekės specifiką ir sužinotų, kodėl būtent šią prekę jis turėtų nusipirkti (t.y. reikia išvardinti privalumus). Tikslui pasiekti padės geresnės kokybės paveiksliukai, detalesnė informacija, „žmogiškas“  aprašymo tekstas (kad nereikėtų patirti papildomu išlaidų, galima tiesiog kopijuoti iš gamintojų reklaminių bukletų), video apžvalga ir t.t. Be to, testuokite, bandykite savo prekes nepriklausomai kokios jos bebūtų ir rašykite apie tai.

O pirmas patarimas – vartotojui neužtenka specifikacijų, pateikite „žmogiškus“ prekių aprašymus.

Turbūt reikėtų paaiškinti ką turėjau omeny, rašydamas „žmogiškas“ prekių aprašymas. Prisiminkite, kaip elgiasi žmonės parduotuvėje kai nori sužinoti apie produktą. Dažniausiai, jie klausia konsultanto. Bet klausia ne apie charakteristikas, bet apie savybes. Konsultanto pasakojimą apie savybes aš ir vadinu „žmogišku“ prekių aprašymu.

Aiški veiksmų seka

Peržiūrėjęs Top Shop video, žiūrovas sužino ne tik kokią nuostabį reklamuojamą prekę, bet ir aiškią instrukciją kaip elgtis toliau. Taip pat, turėtų būti ir jūsų e. parduotuvėje, vartotojui turi būti aiški veiksmų seka, t.y. radęs prekę, jis turėtų aiškiai ir vienareikšmiai suprasti kaip tą prekę įsigyti.

Pinigų grąžinimo bei originalių prekių garantijos

Šiaip žmonės yra iš prigimties patiklūs, tačiau jie dažniausiai būna jau daug kartų apgauti, todėl visada nori dar kartą išgirsti ar perskaityti garantijas, kad jie nebus apgauti šį kartą. Reklamoje per TV aiškiai pasakoma, kad bet kurią internetu ar telefonu įsigytą Top Shop prekę per 14 dienų nuo užsakymo gavimo galite nemokamai grąžinti ir atgauti už prekę sumokėtus pinigus. Be to, yra garantuojama ir dėl prekių originalumo (kažkas panašaus į „Originalias bei reklamą atitinkančias prekes įsigysite tik mūsų svetainėje, užsisakę telefonu ar specialiose Top Shop parduotuvėse). Du, rodos, nieko nereiškiantys sakiniai, bet iš tikrųjų vartotojui jie reiškia labai daug. Vien dėl šių sakinių jis mažiau bijos rizikuoti ir pirkti reklamuojamas prekes. Todėl nepamirškite savo svetainėje nurodyti, kad...

  • e. parduotuvė yra 100 proc. saugi;
  • e. parduotuvėje parduodamos tik originalios prekės;
  • e. parduotuvė garantuoja, kad grąžins pinigus, jei prekė netiks ar nepatiks. Išskirtinis pasiūlymas ir dovanos

Kaip Maxima pavyzdys parodė, geriausia yra nustatyti didesnę kainą, o vėliau padaryti nuolaidą. Panašiu principu veikia ir TV parduotuvės. Visos reklamos metu yra pateikiama ir pastoviai minima, kad tai yra išskirtinis pasiūlymas (dažniausiai, išskirtinė kaina) tik Jums ir tik šiandien. Be to, kiekvienas  pirkėjas galima sakyti visada gauna dovanu kokią nors nesąmonė pridėtinę vertę, pvz. krepšelis į kurį patogiai sudėsite nupirktą daiktą, papildomą antgalį kilimams valyti ir t. t.

Darykite kai kurioms kainoms „nuolaidas“ bei apdovanokite savo pirkėjus (pvz. papildoma nuolaida kitam pirkimui, koks nors menkniekis).

Nuolaida kiekiui

Pratęsiant apie išskirtinius pasiūlymus, norėčiau plačiau parašyti apie vieną iš tokių pasiūlymų atvejų. „Nupirkite 2 prekes ir 3 gausite dovanu“. Maždaug taip skamba reklamos tekstas. Vėlgi, jame nėra jokios magijos, bet jis veikia. Leiskite pirkėjui suprasti, kad pirkti daugiau labiau apsimoka. Pvz. jei žmogus ras dar 2 žmonės, kuriems reikalingas tas daiktas, jie visi 3 gaus daiktą žymiai pigiau. Todėl nebijokite daryti nuolaidos didesniems kiekiams net nesulaukus iš kliento prašymo.

2010-03-16 - No Comments!

Captcha reklama

Nemėgstu Captcha kodų, bet kadang vistiek juos naudoja ir naudos, kodėl gi nepanaudojus Captcha reklamos tikslams? Pvz. vietoj standartinio Captcha kodo būtų atvaizduojamas produkto reklaminis baneris ir reikėtų nurodyti koks produktas yra reklamuojamas. Vartotojams nesunku atskirti reklamos teksto nuo prekės pavadinimo ar logotipo, o robotams, mano manymu, taip pakankamai sunkus išbandymas.

UPD: Pasirodo idėja jau sugalvota. Microsoft prieš 2 metus užpatentavo šios idėjos įgyvendinimo mechanizmą.

2010-03-09 - No Comments!

Trumpųjų numerių reklama

Kaip žinoma, asociacija yra vienas geriausių būdų įsiminti tam tikrus dalykus. Idėja paprasta - trumpiojo numerio reklamai panaudoti sąryšį su istoriniais įvykiais. Pvz. turbūt beveik visi žino, kad Žalgirio mūšis įvyko 1410 m., todėl 1410 trumpojo numerio reklamai (nepriklausomai kieno šis numeris) būtų galima panaudoti Vytauto atvaizdą, karo motyvus ir t. t.

2009-07-31 - No Comments!

Reklama per e. sportą

E. sportas yra populiarus visame pasaulyje, net girdėjau gandus, jog žadama įtraukti į vasaros olimpines žaidynes. Šis sportas sparčiai vystosi, Lietuvoje įvairių žaidimų profesionalių žaidėjų 2005 m. buvo apie 15 tūkst. , o dabar jų apie 40 tūkst. Žaidėjų komandos nėra išlepintos dėmesio, todėl kol kas sutinka reklamuoti betkokią produkciją ir už nedidelę kainą. Skandinavijoje ar Korėjoje didelės korporacijos (Microsoft, Logitech ir t.t.) varžosi už teisę remti geriausias komandas. Dažniausiai kovas Baltijos šalyse stebi nuo 300 iki 15 000 žmonių, priklausomai nuo renginio, todėl reklama ypač susijusi su internetu, e. komercija, serveriais ir panašia veikla galėtų būti itin efektyvi žaidėjų bendruomenėje.

Reziumuojant, e. sportas yra pigus, Lietuvoje kol kas neišnaudotas reklamos ir pardavimų kanalas.

2009-06-14 - No Comments!

Video naujienlaiškis

Pusė interneto mirga, jog greitai prasidės interneto video era, kita pusė - kad ši era jau prasidėjo (prisiminkime Youtube, Joost, Babelgum ar Zattoo). Aš palaikau antrą nuomonę ir manau, kad video turi ateitį ir ši ateitis turi būti daroma dabar. Todėl šios dienos idėja – naujienlaiškis su įterptu video.
Kaip turbūt daugelis žino, reklamos efektyvumas mažėja, naujienlaiškių efektyvumas beveik nulinis, todėl video naujienlaiškis kažkokiam laikui galėtų tapti šviežio oro gurkšniu e. komercijos bei reklamos srityje. Pvz. Forum cinemas (arba Cinamon) savo repertuarą galėtų siųsti video naujienlaiškio pagalba arba e. parduotuvė galėtų platinti produktų vaizdo prezentaciją.
Kai naktį užsirašiau šią mintį, galvojau, kad jį yra naują, tačiau, kaip parodo Google, tai jau sugalvojo iki manęs. Gaila, bet idėja vistiek gera.

Updated: Get Elastic e. komericjos blogas (labai rekomenduoju) parašė įdomų straipsnį apie naujienlaiškius su įterptu video – Hot Ecommerce Trend: Embedded Video in Email.