2009-10-01 - 4 comments

5 e. parduotuvių problemos Lietuvoje

Kaip jau kažkada minėjau, dėl darbo specifikos dažnai tenka nagrinėti e. parduotuves Lietuvoje ir užsienyje. Lietuvoje situacija nėra bloga, bet neturime ko didžiuotis. Iš atminties pasakyčiau virš 20 e. parduotuvių, tačiau nei vienoje iš jų man nebuvo noro pirkti dar kartą. Kodėl?  Nei vienos iš e. parduotuvių kūrėjams nepavyko perduoti man žinutės dėl ko aš turėčiau į ją grįžti. Svetainėse randu daug informacijos, siūlomų prekių su kainų nuolaidomis ir t. t. Tačiau nieko kito, ko negalima pamatyti kitur.  Jos neskatina lojalumo.

Bendrai, išskiriau 5 dažniausiai sutinkamų e. parduotuvių problemų Lietuvoje:

  1. Tos pačios prekės iš tų pačių tiekėjų. Mūsų e. parduotuvės negali pasiūlyti unikalaus turinio, todėl dažniausiai radęs prekę vienoje parduotuvėje, pasižiūri kitoje ir, jei randi kur nors pigiau, į pirmą jau negrįžti.
  2. E. parduotuvės neturi savo kurjerių. Dažniausiai e. parduotuvės neturi savo kurjerių ir naudojasi viena iš kurjerių tarnybų. Pirkdamas prekę, norėčiau pasirinkti pristatymo būdą ir laiką. Tačiau dėl 3 šalies paslaugų naudojimo, negalėčiau to padaryti, nes neturėčiau galimybės:
    • pasirinkti pristatymo būdo ir vežėjo;
    • atsiimti prekę ir sumokėti kitur;
    • sumokėti pinigus už prekę kurjeriui.
  3. Žema pagalbos ir aptarnavimo kokybė. Dažnai e. parduotuvių svetainės yra nepatogios, bet čia pusė bedos, tačiau kai nėra svetainėje normalaus pagalbos skyrelio, tai jau problema. Ar matėte Apple ar Amazon pagalbos skyrelius? Aptarnavimo kokybė irgi dažniausiai nieko gero: pardavėjai nežino savo parduodamų prekių.
  4. Paieška ir filtravimas svetainėje. Kolkas nemačiau nei vienos parduotuvės Lietuvoje, kurioje būtų patogu ieškotis prekes. Nesuprantu, ar sunku padaryti, kad pasiūlytų teisingą rašybos variantą ar ieškotų pagal raktažodžius? Filtravimo išvis dažniausiai nebūna arba būna padarytas taip, kad nesinori juo naudotis.
  5. Pirkimas be registracijos. Kodėl turėčiau registruotis, jei noriu tik nusipirkti prekę? Registracija neturi būti privaloma, reikia pozicionuoti ją kaip pridetinę vertę kuriančią galimybę.

Published by: Igor in E. verslas

Comments

Filmai
2009-10-01 at 17:46

Iš esmės taikliai pastebėjai, tačiau reikia turėt omeny ir tai, jog pasitaiko ir išimčių.

    Igor
    2009-10-01 at 20:24

    Pasakykite bent vieną parduotuvę, kurioje nebūtų nei vienos iš šių problemų.

      paulius
      2010-03-19 at 23:21

      Savo kurjerių neturi, nes tai pakankamai brangus malonumas. Abejoju ar žmogus yra suinteresuotas mokėti už pristatymą (iš patirties).
      Dėl pirkimo be registracijos, tai kas keisčiausia tai tarkim iš kokių 10 žmonių tai vienas ja ir pasinaudoja :)

        Igor
        2010-03-20 at 10:37

        Esmė, kad žmogus turėtų galimybę rintis. Jei mane, tarkim, domina, kad būtų pigiau, aš aišku pasirinksiu pigesnį pristatymo būdą, tačiau, jei man bus svarbus greitis, aš sutinku permokėti daugiau.

        Kas liečia registraciją, tai vėlgi turi būti galimybė rinktis. Žmonės registruojasi iš įpratimo, nes suveikia refleksai, kad reikia registruotis, jei yra registracijos forma. E. parduotuvėse, kuriuose aš prieinu prie statistikos, galiu pasakyti, kad apie 70-80 proc. žmonių perka be registracijos. Registruojasi tik nuolatiniai klientai.

Leave a Reply to FilmaiCancel reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.