2010-02-11 - 2 comments

Neįgalieji ir pagalbos telefonas (II dublis)

Prieš keletą dienų parašiau įrašą Neįgalieji ir pagalbos telefonas. Šiandien šia tema susidomėjo ir Seimo nariai. O tai negali nedžiuginti, tačiau Vyriausybės valandoje vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis pripažino vis dar nežinąs, kaip spręsti problemą, jog Lietuvoje kurtieji iki šiol negali išsikviesti pagalbos Bendruoju pagalbos centro (BPC) numeriu 112. Techniškai, ministro teigimu, išspręsti šią problemą šiam momentui neįmanoma, kadangi SMS žinutės gali smarkiai vėluoti. Dėl šios priežasties nebūtų sudaryta galimybė susisiekti su BPC realiu laiku.

Gerb. R. Palaitis iš dalies yra teisus, SMS žinutės turi pakankamai daug trūkumų:

  • žinutės vėluoja;
  • negalima nustatyti siuntėjo buvimo vietos;
  • padidina klaidingų iškvietimų skaičių;
  • padidina iškvietimo apdorojimo laiką ir t. t.

Tačiau ministro prašymas kurčiųjų organizacijoms sudaryti kurčiųjų telefonų numerių sąrašą ir taip spręsti problemą, mano manymu, yra nelogiškas. Nebent būtų sukurta sistema, kurioje patys kurtieje galėtų užsiregistruoti savo numerius.

JAV jau beveik 2 dešimtmečius veikia TDD (angl. Telecommunications device for the deaf) sistema, kurį realiu laiku leidžia susisiekti su pagalbos centru. Taip pat kuriami TDD mobilus įrenginiai. Tačiau aš, asmeniškai prisilaikai nuomonės, kad kurtiems reikėtų išdalinti pagalbos pultelius, kur vienu mygtuko paspaudimu būtų iškviečiama pagalba.

Published by: Igor in Subjektyvūs pastebėjimai

Comments

Dalius
2010-02-11 at 16:29

O kuo pultelis skirsis nuo registruotų mobiliųjų telefonų? Gi tas pats pultelis iš tikro.

    Igor
    2010-02-11 at 19:01

    Daliau, tu teisus, šiaip didelio skirtumo nėra. Esmė įgyvendinimas ir kontrolė.
    Šiam momentui neįsivaizduoju, kaip telefono pagalba, jei yra vienas bendras numeris ir žmogus negirdi nurodymo kokį mygtuką paspausti, pasirinkti kokios būtent pagalbos tau reikia – policija, greitoji ar gaistrinė. Nebent iš atminties. Aišku, galimas variantas, kad tiesiog klaviatūra suvedi kažkokį kodą ir tiek (pagal analogiją su mobilaus sąskaitos papildymu).
    Pultelio atveju 3 gražus mygtukai, kuriais pasirenki kokia pagalba tau reikalinga ir iškart matai atsakymą, kad iškvietimas priimtas.

Leave a Reply to DaliusCancel reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.