2009-10-05 - 5 komentarai

Kitos 5 e. parduotuvių problemos Lietuvoje

Neseniai rašiau apie 5 e. parduotuvių problemas. Šiandien pratęsių šią temą ir apžvelgsiu kitas 5 e. parduotuvių problemas:

  1. Prekių grąžinimas. Beveik visos e. parduotuvės skelbia, kad prekių gražinimas vyksta pagal LR įstatymus, t.y. daiktų trūkumai šalinami, daiktai keičiami, grąžinami vadovaujantis ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr.58-2105) patvirtintomis Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis. Tačiau, kai tenka grąžinti, e. parduotuvės labai vengia grąžinimo ir bando kiek įmanoma išsisukti, nes tiekėjai prekių atgal dažniausiai nepriima, o savų sandėlių e. parduotuvės dažniausiai neturi.
  2. Žemas asmens duomenų saugumo lygis. Gerai, kad Lietuvėlė yra maža ir mes neturime didelių problemų su internetiniais nusikaltimais, o tai būtų kraupus vaizdas. Per pusvalandį radau 10 e. parduotuvių administratoriaus puslapius, dar turbūt kažkiek laiko užimtų banalį grubios jėgos (angl. brute force) ataka ir pirkėjų asmens duomenys kaip ant delno. Aišku, nepažeidžiamą sistemą sukurti sunku, tačiau paprasčiausius saugumo reikalavimus reikėtų atitikti. Be to, dažnai pamirštama pasitikrinti pirkėjo tapatybės (neseniai apie tai rašė Computer Bild), o ir kas antrą e. parduotuvė neregistruota Asmens duomenų valdytojų registre, nors tai privaloma padaryti pagal LR teisės aktus. Ką jau kalbėti apie SSL sertifikatų naudojimą.
  3. Orientacija į lietuviškai kalbančius žmones. Lietuvoje gyvena virš 100 tautybių. Didžioji dauguma (kažkur virš 95%) kalba lietuviškai, tačiau lieka šiek tiek mažiau nei 5%, kurie lietuviškai nekalba. Taip pat reikėtų įskaičiuoti žmones atvykstančius į Lietuvą dirbti, ir gauname, kad vienas rinkos segmentas yra neužimtas. Svetainės lokalizavimas nekainuoja brangiai ir ilgalaikėje perspektyvoje turėtų atsipirkti. Be to, bent vienas iš konsultantų turėtų šnekėti populiariomis Lietuvoje kalbomis.
  4. Informacijos trūkumas. Beveik visos e. parduotuvės tvarkingai paima tiekėjų skelbiamą informaciją, tačiau trūksta papildomos informacijos iš bendruomenės ( komentarai, apžvalgos, patarimai), tiek iš pačios parduotuvės (geriausiųjų sąrašai, naujienos iš tiekėjų ir t. t.). Bendrai, stipria bendruomene negalėtų pasigirti beveik nei viena Lietuvos parduotuvė.
  5. 3 šalių paslaugų reklama. Mano manymu, e. parduotuvė turi gyventi iš savo pardavimų, o ne iš 3 šalių reklamos.

Visos šios ir anksčiau aprašytos problemos yra lengvai sutvarkomos, tačiau dėl kažkokių priežaščių parduotuvės nenori investuoti į paslaugų kokybės gerinimą.

UPD: Computer Bild straipsnis apie e. parduotuves Lietuvoje (nuoroda į pigu.lt svetainę)

Published by: Igor in E. verslas

Comments

Darius
2009-10-05 at 11:35

Galėtų prie aprašymų įdėti nuorodas į prekės aprašymą gamintojo puslapyje, tada ir pirkėjui nereiktų vargti ieškant daugiau informacijos ir pati parduotuvė laimėtų, nes pirkėjas beieškodamas aprašymo gali rasti prekę konkurencinėse parduotuvėse.

Beje, geras ten testas CBL, kur lygina kainas, parodo, jog pigu.lt tikrai ne pigiausia :)

Prisiminiau dar, jog fotofabrikas turi atsiliepimus po prekėmis http://www.fotofabrikas.lt/items/Panasonic/Skaitmeniniai-fotoaparatai/10aa8d4.2-Panasonic-DMC-FZ38.html tik galėtų atskirti tikrus atsiliepimus žmonių kurie pirkę tą prekę nuo tų kurie tik klausinėja norėdami ją įsigyti.

    Igor
    2009-10-06 at 17:02

    Apie pigu.lt jau kažkada rašiau, kad jie nėra pigiausi, jie net sakyčiau yra kažkur arčiau brangesnių e. parduotuvių. Tokį didelį personalą, reklamą ir t. t. reikia išlaikyti, o tai kainuoja.

    Fotofabrikas.lt man iš tiesų patinka ir būtent ten pirkau savo fotoaparatą, tačiau man labai nepatinka jų navigacija, jį ganėtinai paini.

    P.S. Linkėjimai Dovilei iš Fotofabrikas.lt, labai šauni vadybininkė.

    paulius
    2010-03-19 at 23:25

    Mano parduotuvėje gamintojo svetainės dar skurdesnės informacijos pažiūriu, nors padarytos „naglai“ su flash’u :)

Šilas
2009-10-08 at 17:52

Rašai tikrai įdomiai ir naudingai.
Vienas patarimas tau pačiam:
1. Internetinis dienoraštis turi siūlyt užsisakyti savo naujienas (pvz. RSS) :)
2. Duoti pilnus įrašus RSS’e

    Igor
    2009-10-09 at 09:14

    Dėkui už komentarą. Pagalvosiu kaip tai galėčiau padaryti. Kas liečia pilnus įrašys RSS, tai jie ir taip turėtų būti pilni, bent jau taip nustatyta. Hm. Reikės pažiūrėti gal kažką blogai padariau.

Leave a Reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.