Kiekvieną mėnesį pastebiu, kad atsirado dar keletas internetinių parduotuvių, jos dygsta kaip grybai po lietaus. Tokių „grybų“ šimtai, beveik visi vienodi: tie patys tiekėjai, panaši kainodara, banalūs reklamos būdai, tos pačios problemos su nepristatytomis prekėmis ir t. t. Bet spauda vistiek liaupsina internetinę prekybą, vis dažniau galima sutikti frazes: „Lietuvoje elektroninė prekyba įleidžia tvirtas šaknis“, „Lietuvos gyventojai vis dažniau perka internetinėse parduotuvėse“ ir kt.
Ar tikrai taip gerai? Aišku, krizės metu, kai užsidaro realios mažmeninkų parduotuvės, internetines parduotuves atranda vis daugiau vartotojų, tačiau ar jie neša pelna? Pabandome paskaičiuoti svetimus pinigus, juk juos visada malonu skaičiuoti.
Šiandien skaičiavau, kad daugumą e. parduotuvių uždeda maždaug 5-9% (o kaikurios ir >20 proc.) antkainį. Beje, jei kam įdomu, pigu.lt net su nuolaidomis nėra iš pačių pigiausių parduotuvių, bet gi ne tik kaina yra svarbi. Bet kuriuo atveju, dideliais pinigais kol kas čia nekvepia. Be to, iš šiuo antkainio reikia sumokėti algas darbuotojams, serverio nuoma ir priežiūra, nusipirkti reklamą bei investuoti į tolimesnę plėtrą. Ir kas lieka? Nesu ekspertas, bet susidaro toks įspūdis, jog didžioji dauguma e. parduotuvių dirba „ant nulio“ arba „sėdi minuse“ ir laukia geresnių laikų. Be abejo, tas laikas ateis. Per kelerius metus Lietuvoje įvyks persiskirstymas tarp prekybininkų bei lūžis pirkėjų mąstyme. Tikiuosi, kad e. prekyboje galioja natūraliosios atrankos dėsniai ir rinkoje išliks tik verčiausios parduotuvės, turinčios savo „veidą“.
Published by: Igor in E. verslas
Serz K.
2009-09-29 at 18:39
Šitie straipsniai yra užsakomi svetainių savininkais. O tai mano manimu jau ne banali reklama :)
Igor
2010-04-07 at 12:56
Pirkėjas nėra durnas, jis taip pat supranta kaip kas vyksta :)