2009-11-12 - No Comments!

Apple Inc. naujienlaiškiai

Turbūt kiekviena kompanija, kuri siunčia reklaminius pasiūlymus, pranešimus ar kitą informaciją e. paštu, nori, kad jų laiškus skaitytų. Bet kiek tokių laiškų perskaitoma?

Aš skaitau daugiausia kas dešimtą laišką, tačiau niekada nepraleidžiu Apple Inc. laiškų. Aš juos tiesiog dievinu. Kodėl? Turbūt, pagalvojote – dar vienas Apple gerbėjas. Tai iš dalies tiesa – mėgstu Apple produkciją, bet jos negarbinu. Kiekvieną kartą kai renkuosi daiktą pirkimui, aš dar kartą turiu įsitikinti, kad Apple gamybos produkcija man bus geriausia.

Tačiau grįžkime prie naujienlaiškių. Mėgstu Apple e. laiškus dėl šių priežaščių:

  • Gražus dizainas. Geras erdvės (angl. whitespace), šriftų ir gražių nuotraukų kombinacijos pavyzdys.
  • Turinys. Informacija dažniausiai yra įdomi ir naudinga, pats naujienlaiškis nėra ilgas (aprašomas tik vienas įvykis ar produktas).
  • Lojalumas. Gavęs šiuos naujienlaiškius, jautėsi Apple klubo nariu.


Kaip tai jiems pavyksta? Nežinau. Tikriausiai, ilgametis klientų stebėjimas bei rinkodaros specialistų talentas. Galima nebent išskirti taisyklės, kuriomis vadovaujasi Apple vykdydama e. pašto rinkodarą ir komunikaciją:

  • Fokusavimas į temą. Prenumeratorių dėmėsis dažniausiai yra kryptingai nukreipiamas tik į vieną temą: prekę ar renginį, kartais prekių grupę. Šis žingsnis leidžia neblaškyti vartotojų nenaudinga informacija bei nukreipti vartotojus tiesiogiai į puslapį ir neversti vartotojų pasirinkti pačiame laiške. Paprasta schema: sudomino – spaudi nuorodą, ne – uždarai laišką.
  • Fokusavimas į veiksmą. Visuose laiškuose yra aiškus ir matomas paskatinimas atlikti veiksmą (angl. Call to action arba CTA), t.y. yra aiškiai matoma ką reikia paspausti, kad sužinom plačiau ar pereitum į kitą puslapį. Yra pagrindiniai du išskiriami objektai: nuoroda (mygtukas) į pirkimą internete ir nuoroda į pagalbos puslapį. Šiuos objektai ne tik sutinkame pačiame produkto ar renginio pristatyme, bet kiekvieno naujienlaiškio apatinėje dalyje yra rezervuota vieta, skirta  būtent šiems veiksmas pabrėžti.
  • Naujienlaiškių dažnis. Apple turi aiškią taisyklę – nėra plano kiek per mėnesį reikia išsiųsti e. laiškų. E. laiškų dažnumas priklauso nuo naujų produktų vystymo ir atsiradimo. Tai reiškia, kad kompanija rašo tik tada, kai turi ką parašyti ir neprisiriša prie siuntimo ciklo bei nelaukia pvz. mėnesio galo, kad praneštų apie visas mėnesio naujienas. Dažniausiai yra gaunama nuo 1 iki 4 e. laiškų per mėnesį.
  • Suderinamumas su visais populiariais e. pašto klientais. Apple naujienlaiškiai vienodai gerai atrodo visose populiariose e. pašto programose.
  • Peržiūros langas: informacijos pateikimas yra apgalvotas taip, kad net e. pašto programos peržiūros lange matomas dalinis vaizdas atrodo gerai bei užkabina vartotojo akis. Tai yra pasiekiama stipria komunikacija nuo pat laiško viršaus.

Išvada. Iš Apple reikėtų išmokti 3 dalykų: auditorijos pažinojimo ir supratimo, tikslingo dėmesio fokusavimo, e. laiškų siuntimo taisyklių nustatymo.

Published by: Igor in E. verslas

Leave a Reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.