2010-02-01 - 3 comments

Idėjos prekybos centrui

Ar žinote, kad prekių vežimėliai buvo sugalvoti dar 1937 m. ir nuo to laiko beveik nesikeitė?
1937 metais (kiti šaltiniai mini 1936 m.) Humpty Dumpty prekybos centro savininkas Sylvanas Goldmanas (angl. Sylvan Goldman) prie sulankstomosios kėdės pritvirtino ratukus ir du krepšelius. Pirkėjai naujuoju vežimėliu nesusižavėjo: moterys teigė per visą gyvenimą ir taip prisistumdžiusios vaikiškų vežimėlių, o vyrai bijojo pasirodyti silpni. Naujas išradimas sulaukė sėkmės tik tada, kai Sylvanas Goldmanas pasamdė statistų stumdyti vežimėliams. Dabar mažai kas įsivaizduoja apsipirkimą prekybos centre be prekių krepšelio ar vežimėlio, todėl norėčiau pasiūlyti porą idėjų kaip patobulinti apsipirkimo procesą prekybos centre.

  • BAR kodų skaitytuvas prie prekių vežimelio. Perkant ką nors internetu, mes visada žinome kokiai sumai įdėjome prekių į krepšelį. Kodėl tokio pačio principo nepanaudojus realiame pasaulyje? BAR kodo skaitytuvas ir mažas ekranas pritvirtinti prie vežimėlio padėtų lengvai susigaudyti kokios prekės yra įdėtos į prekių krepšelį bei kokiai sumai.
  • Navigacijos sistema. Nežinau kaip Jums, bet man dažnai kyla problemos, ieškant prekybos centre reikiamos prekės. Būtų galima prie prekių vežimelio pritvirtintą ekraną panaudoti ne tik krepšeliui atvaizduoti, bet ir savotiškai „GPS“ sistemai po parduotuvę įgyvendinti. Nemanau, kad su dabartinėm technologijom būtų problematiška sužinoti, kurioje vietoje yra vežimėlis bei atvaizduoti kelią iki reikiamo skyriaus.
  • Reklamos kanalas. Žinant vežimėlio buvimo vietą, krepšelio turinį bei turint išvedimo ekraną, galima įgyvendinti kontekstinės reklamos principą, t.y. ekrane rodyti reklamą ar prekių pasiūlymus priklausomai nuo krepšelio buvimo vietos ar įdėtų į krepšelį. Be to, turint duomenis apie pirkėjų judėjimą parduotuvėje, galima išdėstyti prekes taip, kad pirkėjas praeitų per reklamines prekes ar panašiai.
  • Apsauga nuo vežimėlių vagysčių. Vėlgi žinant vežimėlio buvimo vietą, galima blokuoti vežimėlio ratukus, jei jis buvo nuvežtas tam tikrų atstumų nuo prekybos centro.

Aišku, aš suprantu, kad tokios technologijos kainuoja pakankamai brangiai, tačiau, manau, tinkamai apskaičiavus naudą bei atsiperkamumą, būtų galima įgyventi šias idėjas netgi Lietuvoje.

Kaip visada, sugalvojęs kokią nors idėją, aš peržiūriu Google. Šį kartą radau įdomų straipsnį, kuris galbūt kam nors bus naudingas: Black, D., Clemmensen, N. J., and Skov, M. B. (2009) Shopping in the Real World: Interacting with a Context-Aware Shopping Trolley, Proc. of Mobile Interaction with the Real World.

Published by: Igor in Idėjos į geras rankas

Comments

shiny
2010-02-19 at 10:52

pora pastebejimu:
1: kaikuriose shalyse (pvz Svedija) yra naudojami rankiniai skaneriai, kuriems yra laikikliai vezimukuose. Pasiimi preke, nuskanuoji, dedi i vezimuka. kai baigi apsipirkt eini i „savitarnos” kasa, kur nuo rankinio skanerio suma papuola i kasa ir susimoki (: daug greiciau ir nera eiliu. taip kad cia tik LT dar nepasieke
2: parduotuviu tikslas – kuo daugiau parduoti. yra labai daug marketingo taisykliu kaip reik isdeliot pagrindinio vartojimo prekes kad tarp ju pirkejas kuo ilgiau vaiksciotu, pakeliui prisirinkdamas ko nereikia. taip kad neapsimoka parduotuvems tokios funkcijos

    Igor
    2010-02-22 at 14:43

    Ačiū, Shiny. Tavo komentarai teisingi. Iš esmės, prekių išdeliojimo taisyklės galiotų ir mano siūlomų variantų.

Anonimas
2014-09-11 at 09:01

Idejos tikrai super. Tik smalsu kiek kainuoja igyvendinti tokia ideja, kiek pavyktu visa tai automatizuoti. Prekybos centre dazniausiai buna daug pirkeju, ir pas daugeli buna pagrindines kasdienines prekes, taigi kaip atsirinkti ka reklamuoti? Toliau prekes diferncijuojamos ir pagal gamintoja – tiekeja, taigi ar sutiks tiekejas apmoketi reklamos islaidas kiekviena kart kai jo prekes vyraus pirkiniu krepselyje. Kitas dalykas, kam reklamuotis, jei jos ir taip jau nupirktos ir greiciausiai jau pries tai buvo isleista nemazai pinigu reklamai, kad jos papultu i kreopselius (akcijos, ispardavimai, reklama ir t.t.) Ideja gera, taciau rik labai gerai isgvildenti…

Leave a Reply

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.